تاریخ انتشار۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 258112

عقب نشینی ترکیه از رؤیاهای خود در سوریه

یک روزنامه نگار معروف انگلیسی در مقاله ای تأکید کرد، مذاکرات صلح سوریه در آستانه نشان می دهد که روسیه قهرمان میدان مذاکرات است و ترکیه به بلوک دوم منتقل شده است.
عقب نشینی ترکیه از رؤیاهای خود در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "پاتریک کوبِرن" در مقاله خود در روزنامه انگلیسی "آی" نوشت: کُردهایی که با داعش می جنگند، در مذاکرات حضور نداشتند. مذاکرات صلح سوریه که با تلاش روسیه، ترکیه و ایران دوشنبه آغاز شد، نشان می دهد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سرانجام پیروز میدان جنگِ 6 سالۀ کشورش خواهد شد، ولی شاید پیروزی نهائی فعلاً دور از دسترس باشد.
 
این روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین نکات مثبت مذاکرات تمدید آتش بس بود. آتش بسی که 29 دسامبر 2017 آغاز شد و کم و بیش اجرا می شد.
 
وی تأکید کرد: آمریکا نقش مستقیمی در مذاکرات ایفا نمی کند و سفیر خود در قزاقستان را به مذاکرات فرستاده است، که این امر بیانگر عدم مخالفت واشنگتن با تمدید آتش بس است.
 
کوبرن در پایان مقاله خود نوشت: ترکیه که پیوسته خواستار کناره گیری بشار اسد از سمت خود بود، از خواستۀ خود دست کشیده است و در همین راستا معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که همه ما باید عمل گرا باشیم.
 
https://taghribnews.com/vdcgq79xxak9nq4.rpra.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی