تاریخ انتشار۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 208513

روسیه 86 موضع گروه داعش را در سوریه هدف قرار داد/دی میستورا: مبارزه با تروریسم در سوریه اولویت است

جنگنده‌های روسیه در 24 ساعت گذشته 86 بار مواضع داعش را در سوریه هدف قرار دادند.
روسیه 86 موضع گروه داعش را در سوریه هدف قرار داد/دی میستورا: مبارزه با تروریسم در سوریه اولویت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یکی از مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های روسی، در شبانه روز گذشته در مجموع 88 پرواز خود، 86 بار مواضع گروه تروریستی داعش را در استان‌‎های رقه، حما، ادلب، لاذقیه و حلب، هدف قرار دادند.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه امروز گفت: عملیات نظامی روسیه در سوریه مانعی برای دست یابی به راه‌ حل سیاسی برای بحران در سوریه نیست.

"ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه هم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه تاکید کرد: هدف حملات این کشور در سوریه، تثبیت دولت مشروع بشار اسد و فراهم کردن شرایط برای یافتن یک مصالحه سیاسی، البته با استفاده از شیوه های نظامی است.

خبر دیگر اینکه، "استفان دی میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه روز گذشته در یک کنفرانس خبری در ژنو سوئیس گفت: بحران موجود در سوریه تنها از راه سیاسی قابل حل است و مبارزه با سازمان‌های تروریستی که در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل فهرست شده است، در اولویت قرار دارد.

نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه همچنین افزود: طرح این نهاد برای مذاکره درباره سوریه  این است که یک گروه تماس شامل کشورهای ذی‌ نفع که به گفته وی آمریکا، روسیه، عربستان سعودی، ایران، ترکیه و دیگر بازیگران منطقه‌ای را در بر می‌گیرد، از آن حمایت می‌کند.

روسیه از 8 مهر به درخواست دمشق، مواضع گروه‌های تروریستی از جمله گروه تکفیری داعش را در داخل سوریه بمباران می‌کند که این اقدام با مخالفت آمریکا و دیگر اعضای ناتو روبرو شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcgq79xwak9zn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی