تاریخ انتشار۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 156917

80 درصد از مواد غذایی مورد نیاز عربستان از طریق واردات تأمین می شود

بانک جهانی اعلام کرد: عربستان سعودی بیش از 80 درصد از مواد غذایی مورد نیاز خود را از طریق واردات تأمین می کند.
80 درصد از مواد غذایی مورد نیاز عربستان از طریق واردات تأمین می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)،روزنامه عرب نیوز چاپ عربستان نوشت بانک جهانی با انتشار گزارشی اعلام کرده که20 درصد از مایحتاج غذایی عربستان در داخل تولید می شود و 80 درصد دیگر از طریق واردات تأمین می شود.

در این گزارش  آمده است: 90 درصد از تولیدات غذایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از دیگر کشورهای جهان تامین می شود. قطر از جمله اعضای این شورا می باشد که 97 درصد از مایحتاج غذایی خود را از دیگر کشورهای جهان تامین می کند و به دیگر کشورهای خارجی بسیار وابسته است.

این گزارش می افزاید: در عربستان شرایط بد خاک، شرایط بد آب و هوایی و کمبود آب باعث شده است هزینه تولید گندم در این کشور چهار برابر بیشتر از دیگر کشورهای جهان تمام شود و این در حالی است که عربستان در سال ۱۹۹۲ در ردیف ششم کشورهای صادرکننده گندم در جهان بود.

برخی از کارشناسان عربستان معتقدند شرایط آب و هوایی در عربستان و همچنین تمایل شدید و عادت مردم این کشور نسبت به محصولات غذایی خارجی از جمله دلایلی است که عربستان بیشترین بخش مایحتاج غذایی خود را از دیگر کشورهای جهان وارد می کند.

برخی دیگر از کارشناسان در عربستان معتقدند کاهش آب زیرزمینی در این کشور به سبب مصرف بالای کشاورزان باعث شده است تا مقامات دولت عربستان مجبور شوند از سیاست افزایش تولیدات داخلی صرف نظر کنند.
https://taghribnews.com/vdcgq39quak9ny4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی