تاریخ انتشار۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 250859

600 روز محاصره و نسل‌کشی در یمن

درحالی‌که بیش از 600 روز از حملۀ عربستان سعودی به یمن می‌گذرد، کاربران فضای مجازی خواستار پایان دادن به درگیری‌های یمن شدند.
600 روز محاصره و نسل‌کشی در یمن
افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف ازجمله توییتر، با استفاده از هشتگ «600 روز محاصره و نسل‌کشی» از حملۀ عربستان به یمن انتقاد کرده و با به اشتراک گذاشتن تصاویری از این تهاجم وحشیانه، توجه رسانه‌ها و جامعۀ جهانی را به این منطقه جلب کردند.به گزارش پرس تی وی،یکی از کاربران توییتر خطاب به خبرگزاری رویترز و سایر رسانه‌های غربی نوشت: «ما حقیقت را دربارۀ یمن می‌دانیم. مثل خبرنگارانِ واقعی عمل کنید.»
یک کاربر دیگر نیز خطاب به بی‌بی‌سی نوشت: «دروغ‌های امریکا و عربستان سعودی را دربارۀ حمله به مجلس ترحیم انتشار ندهید. این یک جنایت جنگی است.»



کاربر دیگری خطاب به شبکۀ خبری اسکای‌نیوز نوشت: «اگر روسیه به یمن حمله می‌کرد و عامل 600 روز محاصره و نسل‌کشی بود، آن را پوشش می‌دادید؟ سکوت خود را بشکنید.»
در ادامه یک کاربر دیگر با خطاب قرار دادن خبرگزاری رویترز نوشت: «استفادۀ گسترده از بمب‌های خوشه‌ای انگلیسی، مردم یمن را می‌کشد. این خبر را پوشش دهید.»
برخی کاربران همچنین از امریکا و انگلیس خواستند مسئولیت خود را در جنگ علیه یمن بپذیرند و از فروش سلاح به عربستان خودداری کنند.
یکی از کاربران دراین‌باره نوشت: «امریکا باید به حمایت خود از جنایات عربستان در یمن پایان دهد. امریکا باید کمک‌های نظامی، تاکتیکی و لجستیکی خود را (به عربستان) متوقف کند.»
افراد در این شبکه‌های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن تصاویری از ویرانه‌های یمن و مردمی که دچار سوءتغذیه شدند و در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند، سعی کردند تصویری از واقعیتِ آنچه در یمن رخ می‌دهد نشان دهند.

کاربری در این خصوص نوشت: «می‌توانید تصور کنید 600 روز نسل‌کشی چه معنایی دارد؟ می‌توانdد تصور کنید 600 روز حملۀ هوایی و مرگِ عزیزان به چه معناست؟ آن‌ها همۀ یمنی‌ها را هدف حمله قرار می‌دهند.»
کاربر دیگری با ابراز تأسف از سکوت جامعۀ بین‌الملل دربارۀ حملۀ عربستان به یمن نوشت: « این سکوت شرم‌آور است. سازمان ملل مسئول قحطی و گرسنگی مردمی است که 600 روز است تحت محاصره و هدف نسل‌کشی قرار دارند.»
عربستان فروردین 1394 نخستین حملۀ هوایی خود را به یمن انجام داد. این کشور به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرد. انصارالله مناطق مهمی از یمن ازجمله صنعا را در اختیار دارد.

ائتلاف تحتِ امر عربستان سعودی در طول ماه‌ها حملات هوایی، به‌دفعات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.
سازمان ملل در تاریخ 9 شهریور اعلام کرد از زمان آغاز عملیات عربستان سعودی در یمن، تاکنون بیش از 10 هزار نفر که اکثرشان غیرنظامی هستند، کشته‌ شده‌اند.
صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز خاطرنشان کرد حدود هفت میلیون و 400 هزار کودک یمنی به مراقبت‌های پزشکی احتیاج دارند و بالغ‌بر 370 هزار کودک دیگر نیز در معرض سوءتغذیۀ شدید هستند.
https://taghribnews.com/vdcgnz9xyak9n74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی