تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 260858
رمضان عبدالله:

اوضاع نابسامان جهان اسلام؛ عامل قدرت گرفتن رژیم صهیونیستی

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اختلافات داخلی فلسطین و اوضاع نابسامان جهان عرب و اسلام را عامل اساسی قدرت گرفتن رژیم اشغالگر قدس دانست.
اوضاع نابسامان جهان اسلام؛ عامل قدرت گرفتن رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "رمضان عبدالله" که در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران سخن می گفت، تصریح کرد: در آغاز از جمهوری اسلامی ایران اعم از مقامات، دولت، پارلمان و مردم، به دلیل تلاششان برای برگزاری این کنفرانس تقدیر و تشکر می کنم، این ابتکار بیانگر صلابت و ثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین است.
 
وی افزود: همچنین از تمامی حاضران در کنفرانس که به ندای "با هم برای فلسطین" پاسخ گفته اند، تشکر می کنم، این اقدام بار دیگر آشکار ساخته است که فلسطین همچنان قضیه مهمی است که در هیچ شرایطی نمی تواند فراموش شود.
 
وی افزود: همچنین باید از رهبری انقلاب و رهبری جمهوری اسلامی ایران امام سید علی خامنه ای، نهایت تشکر را داشته باشم؛ تشکر به دلیل سخنان و پیام های ارزشمند ایشان به مردم فلسطین، که ای فلسطینیان در این نبرد طولانی و سخت تنها نیستید.
 
رمضان عبدالله با بیان اینکه در دورانی قرار داریم که سخن درباره فراموش شدن یا نادیده گرفتن قضیه فلسطین بسیار است، افزود: چرا باید چنین فراموشی هایی اتفاق بیفتد؟ آیا این اتفاق به دلیل نابسامانی ها و درگیری هایی است که گریبانگیر منطقه شده است؟ چنین نیست، بخش قابل توجهی از امت اسلام همچنان در این زمینه احساسات کهنه ای دارند.
 
وی افزود: بر اساس این احساسات اسرائیل به عنوان سرنوشتی برای منطقه معرفی می شود که در برابرش مقاومت نمی شود، موجودیت اسرائیل در میان امت اسلام همیشگی و غیر قابل بازگشت و فلسطین نیز به عنوان اندلس دوم معرفی می شود؛  اما آیا این دیدگاه درست است؟ این دیدگاه ما را به سؤال سرنوشت ساز و اساسی درباره آینده فلسطین و آینده درگیری تاریخی در فلسطین می رساند.
 
رمضان عبدالله گفت: در این درگیری عوامل متعددی نقش دارد که بسیاری از آنها را همه شما هم می دانید و من به طور خلاصه به چهار مورد اشاره می کنم؛ اولین مورد، قدرت ذاتی رژیم صهیونیستی است که در مقابل آن قدرت ذاتی فلسطین قرار دارد، یعنی دو طرف درگیری مستقیم و پس از آنها عامل عربی و اسلامی و در ادامه عامل بین المللی می آید.

وی ادامه داد: اما آنچه به رژیم صهیونیستی مرتبط است، این است که گفته می شود اسرائیل قدرت برتر تاریخ بشری است، اما اینگونه نیست؛ ما بر اساس آگاهی کامل و مفصل از این رژیم می گوییم واقعیت آن نیست که گفته می شود، این رژیم نه تنها شرایط خوبی ندارد بلکه از مشکلات مختلفی رنج می برد با این حال در آستانه فروپاشی و نابودی نیست.

رمضان عبدالله تصریح کرد: مهم ترین عامل قدرت امروز این رژیم، عداوت ها و اختلافات رسمی در داخل فلسطین و فروپاشی اوضاع داخلی اعراب و جهان اسلام است.
https://taghribnews.com/vdcgnz9x7ak9374.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی