تاریخ انتشار۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۴
کد مطلب : 250156

هشدارها درباره احتمال ریزش دیوارهای مسجدالاقصی

دارالفتوای فلسطین نسبت به حفاری‌های رژیم صهیونیستی در اعماق مسجدالاقصی و احتمال ریزش دیوارهای این مسجد مقدس هشدار داد.
هشدارها درباره احتمال ریزش دیوارهای مسجدالاقصی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از اسکای نیوز عربی، دارالفتوای فلسطین اعلام کرد: به دلیل حفاری‌هایی که مسئولان اسرائیلی و نهادهای یهودی راست‌گرا در زیر مسجد شریف الاقصی انجام می‌دهند، خطر ریزش، برخی از بناهای اسلامی واقع در اطراف این مسجد را تهدید می‌کند.
 
 ناجح بکیرات، رئیس مرکز نسخه‌های خطی مسجد الاقصی نیز در این رابطه گفت: مقدسات اسلامی موجود در مسجدالاقصی در معرض خطر اقدامات برنامه‌ریزی‌شده مسئولان اسرائیلی قرار دارند و هدف از این حفاری‌ها نیز در نهایت تخریب مسجد الاقصی است.
 
علاوه بر این، عزام الخطیب، رئیس مرکز اوقاف شهر قدس اظهار داشت: ما همواره از یونسکو خواسته‌ایم اقدامی سازنده در شهر قدس و در سطح بین‌المللی برای توقف کامل حفاری‌های اسرائیل در مسجد الاقصی و بخش قدیمی شهر قدس انجام دهد.
 
یونسکو اکتبر گذشته در نشست خود در پاریس، وجود هرگونه ارتباط مذهبی میان یهودیان و مسجد الاقصی و دیوار البراق را تکذیب کرده و این مکان را میراثی اسلامی اعلام کرد.
 
این طرح پس از موافقت در سطح کمیته‌ها در نشست پاریس با ۲۴ رای موافق، ۲۶ رای ممتنع و شش رای مخالف به تصویب رسید.
 
در این نشست فرانسه از جمله کشورهایی بود که از شرکت در رای گیری امتناع ورزید،‌ آمریکا و انگلیس نیز رای مخالف دادند اما در این نشست نمایندگان دو کشور حضور نداشتند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgnz9x3ak9nq4.rpra.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی