تاریخ انتشار۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 129854
عالم اهل سنت سیستان و بلوچستان:

اهانت به قبور صحابه رسول الله نزد همه مسلمانان عالم محکوم است

عالم سرشناس اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: اهانت به قبور صحابه رسول الله توطئه جدید استکبار جهانی و حامیان آن در جهت ایجاد اختلاف و عملی محکوم نزد همه مسلمانان عالم است.
اهانت به قبور صحابه رسول الله نزد همه مسلمانان عالم محکوم است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی "عبدالمجید اسماعیل زهی" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در زاهدان اظهار داشت: اقدام اخیر برخی گروههای درگیر در سوریه در نبش قبر "حجر بن عدی" و اهانت به مرقد "جعفر بن ابیطالب" که از صحابه بزرگوار رسول الله (ص) و یاران باوفای آن حضرت بوده اند مایه تاسف و نگرانی شدید مسلمانان دلسوز شده است. 

وی افزود: متاسفانه فتنه بزرگی از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در سوریه ایجاد شده است و دشمنان اسلام برای بر هم زدن اتحاد میان مسلمانان و در گیر کردن آنان با خودشان تلاش دارند روز به روز بر شعله های آتش این فتنه بیفزایند. 

این مدرس دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: هدف غربیها و حامیان آنان از این فتنه انگیزی و تلاشهای شوم تفرقه انگیز این است که ملتهای مسلمان جهان را نسبت به انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان بدبین سازند و اگر هوشیاری لازم از سوی مسلمانان نباشد این فتنه تبعات خطرناکی در منطقه خواهد داشت. 

وی تصریح کرد: رسول الله (ص)، خلفای راشدین و صحابه بزرگوار سیدالمرسلین نزد همه مسلمانان عالم محترم و ارزشمند هستند و جایگاه ممتازی در قلوب مسلمین دارند و خداوند متعال نیز بارها در قرآن کریم از مقام صحابه و مهاجرین و انصار، اصحاب بدر و بیعت رضوان و همچنین ازواج و بنات مطهرات آن حضرت به نیکی یاد کرده و توصیه به حفظ حرمت آنان شده است. 

مولوی اسماعیل زهی ادامه داد: از دیدگاه اهل سنت، مقام صحابه بسیار رفیع و بلند است و به همین خاطر هر نوع توهین به هر یک از یاران رسول الله (ص) عملی محکوم و مذموم به شمار می رود. 

وی با اشاره به جایگاه بلند حضرت جعفر بن ابیطالب مشهور به جعفر طیار اظهار داشت: جعفر طیار (رضی الله عنه) در میان عموم مسلمانان اعم از شیعه و سنی دارای جایگاه ممتاز و رفیع است و از مهاجرین نخست و اول کسی است که هجرت به حبشه و بار دوم هجرت به مدینه منوره داشته است و در راه اعتلای اسلام از بذل جان و مال خویش دریغ نکرده است. 

وی ادامه داد: همچنین حجر بن عدی نیز شخصیتی بلند مرتبه نزد مسلمانان محسوب می شود به طوری که پس از شهادت ایشان، حضرت عایشه (رضی الله عنها) به شدت از فقدان ایشان اظهار تالم و تاسف کردند. 

مولوی اسماعیل زهی تاکید کرد: ما اتفاق اخیر و همچنین هر نوع اهانت و بی حرمتی به هر یک از یاران سیدالمرسلین و امام النبیین را به شدت محکوم می کنیم و امیدواریم خداوند به همه مسلمانان بینش و بصیرت لازم عنایت فرماید و همه مسلمانان عالم را از فتنه های ظاهری و باطنی دشمنان اسلام و مسلمین حفاظت فرماید.
https://taghribnews.com/vdcgny9qtak9x74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

محمدرضا
سلام

ما شیعیان با اهل سنت دوست هستیم و زنجیر وحدتمان با وهابیهای ملعون پاره نخواهد شد ، ان شاالله .

والسلام
ابوحامد
مرحبا بک یا شیخ
حسین
اهل سنت با شیعیان اختلاف چندانی ندارند زیرا هر دو مسلمان هستند آنهایی که این کارهای خبیثانه را می کنند مسلمان نیستند