تاریخ انتشار۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 202357

درخواست آمریکا از استرالیا برای مشارکت در جنگ ضد داعش

'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا روز جمعه از بررسی درخواست رسمی آمریکا از این کشور برای پیوستن به حملات هوایی ائتلاف علیه داعش در سوریه خبر داد.
درخواست آمریکا از استرالیا برای مشارکت در جنگ ضد داعش
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) نخست وزیر استرالیا جمعه تائیدکرد که این کشور درخواست رسمی آمریکا را برای گسترش عملیات ضد داعش در عراق و پوشش سوریه را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه این حضور نیازمند فرایندی است که باید طی شود و اکنون نمی توان در این مورد تصمیم گیری کرد، گفت: ما این درخواست را در چند هفته آینده با دقت بررسی می کنیم.

به نوشته تارنمای شبکه 'ای.بی.سی'، ابوت اذعان کرد که تفاوت حقوقی بین انجام حملات در عراق نسبت به سوریه وجود دارد.
نخست وزیر استرالیا تصریح کرد که تقویت گروه تروریستی داعش در شرق سوریه و شمال عراق برای همه جهان یک فاجعه است.

نیروی هوایی استرالیا از ماه سپتامبر سال گذشته اهداف داعش را در عراق هدف قرار داده، اما تاکنون عملیاتی در سوریه انجام نداده است.

رسانه های استرالیا هفته گدشته اعلام کردند که این کشور نخستین بار در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه مشارکت می کند و خلبان های نیروی هوایی این کشور کنترل هواپیماهای بدون سرنشیین آمریکا را بر عهده می گیرند.

همکاری پنج کارمند نیروی هوایی استرالیا با نیروهای آمریکا در حالی از هفته گذشته آغاز شده که بخشی از تمرکز استرالیا متوجه باقیمانده نیروهای گروه تروریستی داعش در عراق است.

در صورت پاسخ مثبت استرالیا به درخواست رسمی آمریکا، علاوه بر آمریکا، کانادا و انگلیس، این کشور نیز به جمع کشورهایی می پیوندد که گروه تروریستی داعش را در سوریه هدف حملات هوایی خود قرار می دهند.
تونی ابوت روز جمعه با 'بیل شورتن' رهبر حزب مخالف کارگر استرالیا نیز در خصوص درخواست رسمی آمریکا رایزنی کرده است.
بیل شورتن گفت که می خواست بداند مبنای قانونی برای هرگونه گسترش نقش استرالیا در سوریه وجود دارد.
'کریستوفر پاین' یکی از وزرای کابینه دولت استرالیا نیز گفت تاکنون تصمیمی درباره ملحق شدن استرالیا به حملات هوایی علیه مواضع گروه داعش در سوریه گرفته نشده است.

وی گفت: ما به طور حتم اپوزیسیون را درجریان هرگونه تصمیمی که اتخاذ شود قرار خواهیم داد.
وی گفت هواپیماهای استرالیایی در حال حاضر نیز در سوخت گیری مجدد جنگنده هایی که مواضع داعش در سوریه را بمباران می کنند، شرکت می کنند.

به نوشته تارنمای شبکه رادیویی 'اس.بی.اس' استرالیا، این وزیر گفت: در صورتی که نیاز به اقدامات بیشتری باشد، ما هر کاری را بر یک مبنای یک کار قوی حقوقی انجام خواهیم داد.
https://taghribnews.com/vdcgnx9xuak9zw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی