تاریخ انتشار۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 227251

توافق عربستان و مصر برای ساخت یک پل ارتباطی

پادشاه عربستان سعودی از توافق ریاض و مصر برای ساخت یک پلِ ارتباطی میان دو کشور خبر داده است.
توافق عربستان و مصر برای ساخت یک پل ارتباطی
ملک سلمان بن عبدالعزیز روز جمعه 20 فروردین اعلام کرد کشورش و مصر برای ساخت این پل زمینی که دو کشور را از طریق دریای سرخ به یکدیگر متصل می‌کند، توافق کرده‌اند. به گزارش پرس تی وی ملک سلمان در یک نشست خبری مشترک با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر با اعلام اینکه مقام‌های دو کشور چندین توافقنامه اقتصادی امضا کرده‌اند، گفت: «ما برای ایجاد یک پل زمینی که دو کشور را به هم متصل کند، توافق کرده‌ایم.»  پیشنهاد ساخت این پل ارتباطی بر روی دریای سرخ تاکنون چندین مرتبه مطرح شده بود.
برآوردهای قبلی برای اجرای این پروژه حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار بوده است، اما تاکنون اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه نشده است.
ملک سلمان که پنجشنبه (19 فروردین) برای دیدار با مقام‌های مصر عازم قاهره شد، افزود این پل یک گذرگاه بین‌المللی برای طرح‌های پیش روی دو کشور است.
سیسی نیز در رابطه با ساخت این پل گفت: «از شاه عربستان می‌خواهم اجازه دهد این پل را به اسم پل ملک سلمان بن عبدالعزیز نام‌گذاری کنیم.» وی همچنین با اشاره به روابط عربستان و مصر مدعی شد: «همکاری دو کشور به حل مشکلات منطقه از جمله یمن و فلسطین کمک می‌کند.»
خبر این توافق در حالی اعلام شد که دولت مصر پس از پستی و بلندی‌های انقلاب سال 2011 که به برکناری حسنی مبارک، دیکتاتور سابق این کشور انجامید، همچنان با مشکلات اقتصادی و همچنین خشونت برخی گروههای مسلح در شبه جزیره سینا روبه رو است.
سیسی، فرمانده‌ی سابق ارتش و رئیس جمهور فعلی مصر در جولای 2013 طی یک کودتای نظامی محمد مرسی، اولین رئیس جمهور دموکراتیک مصر را تنها یک سال پس از روی کار آمدن برکنار کرد و خود به جای او رهبری این کشور را بر عهده گرفت.
ریاض در دهه‌های گذشته همواره حمایت مالی از قاهره را در دستور کار خود قرار داده و از زمان عزل مبارک در سال 2011 و برکناری مرسی، در سال 2013 به ترتیب 3.75 و 5 میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcgnu9xqak9xx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی