تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 294950
رییس مرکز تحقیقات اسلامی آفریقای جنوبی:

همکاری های علمی جهت تبیین واقعیت های اسلامی در کشور آفریقای جنوبی ضروری است

شیخ شعیب بوله رییس مرکز تحقیقات اسلامی آفریقای جنوبی با دکتر یحیی جهانگیری مدیرکل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی، دیدار کرد.
همکاری های علمی جهت تبیین واقعیت های اسلامی در کشور آفریقای جنوبی ضروری است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری در این دیدار با اشاره به تشکیل دانشگاه مذاهب اسلامی با دستور مقام معظم رهبری و در جهت دوستی بین مذاهب اسلامی٬ رویکرد بین رشته ای و فرامرزی را از سیاست های کلان دانشگاه برشمرد.
 
 وی در بررسی افق تبادلات علمی دانشگاه مذاهب اسلامی با مراکز علمی و دانشگاهی آفریقای جنوبی٬ برنامه هایی از قبیل اعطای بورس تحصیلی٬ اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی٬ تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های فشرده تابستانی با حضور استادان مدعو از دانشگاه های این کشور را از مهمترین سیاست دانشگاه برشمرد.
 
امام مرکز اسلامی کیپ تاون نیزدر این دیدار با اشاره به وجود جریان های تکفیری در آفریقای جنوبی٬ تبادلات علمی در جهت معرفی واقعیت های اسلامی و شیعه  را در این کشور ضروری دانست.
 
رییس مرکز تحقیقات اسلامی آفریقای جنوبی با ابراز نگرانی از رشد افراط گرایی اسلامی، به تبیین همکاری های دانشگاهی و بین المللی در مبارزه با جریان های افراطی پرداخت.
 
شیخ شعیب بوله از راه اندازی دروس مطالعات مقارن اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی تقدیر نموده و آمادگی خود و دانشگاه های آفریقای جنوبی را جهت تسهیل و تحکیم روابط علمی-دانشگاهی اعلام کرد.
 
لازم به ذکر است شیخ شعیب بوله یکی از شخصیت های دینی موثر بین المللی است که مقالات زیادی در زمینه اتحاد و همبستگی و شکل گیری امت واحده ارائه نموده است.
 
https://taghribnews.com/vdcgnt9xzak9yy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی