تاریخ انتشار۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : 165052

شمار شهدای غزه به ۱۴۵۹ تن رسید/ اعلام اتش بس ۷۲ ساعته

سازمان و ملل و جان کری وزیر امورخارجه امریکا اوایل روز جمعه اعلام کردند : اسرائیل و حماس بر سر برقراری آتش بس ۷۲ ساعته به توافق رسیده اند.
شمار شهدای غزه به ۱۴۵۹ تن رسید/ اعلام اتش بس ۷۲ ساعته
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "جان کری" گفت: دو طرف از ساعت هشت صبح به وقت محلی آتش بس خود را شروع خواهند کرد و اسرائیلی ها و فلسطینیان در قاهره وارد مذاکره خواهند شد.

دیپلمات ارشد امریکا گفت : این آتش بس در صورت عدم تمدید ۷۲ ساعت طول خواهد کشید.

کری در یک بیانیه مشترک با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که وی نیز در اطراف خاورمیانه در رفت و آمد بود، گفت : طی این مدت نیروهای مستقر در محل های استقرار خود کماکان باقی خواهند ماند.

در بیانیه گفته شده است : این آتش بس برای دور نگه داشتن غیر نظامیان بیگناه از خشونتها بسیار ضروری است.

گروههای مقاومت نیز با اشاره به اینکه به آتش بس پای بند خواهند ماند اعلام کردند در خلال آتش بس همچنان به اقدامات دفاعی خود ادامه می دهند و پاسخ هرگونه نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی را خواهند داد.

قراراست مصر میزبان گفتگوهای غیرمستقیم بین اسرائیل و گروه های مقاومت در قاهره درباره برقراری آتش‌بسی پایدارتر باشد.

مقامات فلسطینی گفتند هیات فلسطینی در مذاکرات قاهره شامل نمایندگان حماس، فتح، جهاد اسلامی و برخی گروه‌های کوچک‌تر فلسطینی خواهد بود.

شایان ذکر است در آستانه اجرای آتش‌بس سه روزه، ۱۷ فلسطینی از جمله ۱۰ عضو یک خانواده در حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند.

به گزارش اسوشیتدپرس، پلیس غزه نیز از گلوله‌باران شدید شمال و شرق غزه توسط تانک‌های اسرائیلی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از آغاز تجاوز هوایی، دریایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه ۱۴۵۹ نفر شهید و ۸۴۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

شمار شهدای فلسطینی از روز پنجشنبه از شمار شهدای تهاجم قبلی اسرائیل به غزه در ۲۰۰۹ بیشتر شد.در تهاجم اواخر دسامبر ۲۰۰۸ که سه هفته طول کشید، ۱۴۴۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۳۵۰۰ نفر زخمی شدند.

طبق اعلام صهیونیستها تاکنون ۶۱ نظامی اسرائیلی نیز کشته شدند در حالی که در تهاجم قبلی، ارتش اسرائیل ۱۰ نفر تلفات داده بود.

این در حالی است که شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد این جنبش توانسته است ۱۳۱ نظامی صهیونیست را دردرگیریهای مستقیم بهلاکت برساند.
https://taghribnews.com/vdcgnn9qxak93z4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی