تاریخ انتشار۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 258158

محکومیت شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی

دبیرکل سازمان ملل، ترکیه ، اردن، فرانسه و مصر برنامه جدید رژیم صهیونیستی در زمینه شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کردند.
محکومیت شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "استفان دوجاریچ" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد: اقدام های یک جانبه مانعی در دستیابی به صلح و تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی است.
دوجاریچ در واکنش به این برنامه گفت: دبیر کل سازمان ملل (آنتونیو گوترش) برنامه جایگزینی برای راه حل دو دولت در اختیار ندارد.
وی افزود: هر تصمیم یک جانبه ای که بر سر دستیابی به هدف دو دولت مانع ایجاد کند موجب نگرانی شدید دبیرکل خواهد شد.  وی از طرفین خواست تا برای دستیابی به این راه حل مذاکره کنند.
 
وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت 2500 واحد مسکونی جدید در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن را به شدت محکوم کرد.
 
در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: ما موافقت دولت نتانیاهو را با ساخت دو هزار و پانصد خانه جدید در شهرک های غیرقانونی در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن به شدت محکوم می کنیم و از اسرائیل می خواهیم از ادامه این رویکرد مشکل آفرین که چشم انداز راهکار تشکیل دو کشور را خراب می کند، دست بردارد و به حقوق بین المللی و حقوق بشر احترام بگذارد.
 
دولت اردن نیز روز سه شنبه در بیانیه ای ادامه سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی را در سرزمینهای اشغالی فلسطین محکوم کرد و آن را «تضعیف هدفمند» روند صلح و از بین بردن تلاشها برای احیای آن دانست.
 
"محمد المومنی" وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن گفت : امّان همه اقدامات اسرائیل را که با هدف ادامه سیاست شهرک سازی صورت می گیرد و بی توجهی آشکار به حقوق بین الملل، تضعیف هدفمند روند صلح در منطقه و نقض آشکار حقوق مردم فلسطین به شمار می آید محکوم می کند.

فرانسه نیز ضمن محکوم کردن ساخت صدها واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان صهیونیست در قدس شرقی، تاکید کرد که شهرک سازی خطری جدی برای راه حل تشکیل دو کشور خواهد بود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت که ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی خطر و تهدیدی جدی برای راه حل تشکیل دو کشور است که شرکت کنندگان در اجلاس بین المللی صلح پاریس در ۱۵ ماه جاری بر پایبندی به آن تاکید کرده بود.
رومان نادال افزود که قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت که در ۲۳ دسامبر سال گذشته صادر شد و بر توقف فوری شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تاکید کرد، هرگونه ساخت و ساز این رژیم در اراضی اشغالی را اقدامی نامشروع دانسته و خواستار توقف آن شد.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه روند شهرک سازی فرصت تشکیل دو کشور را از بین برده و تلاش‌ها برای ازسرگیری روند صلح و احیای مذاکرات میان دو طرف را ناکام می‌گذارد.
در این بیانیه آمده است: این اقدام اسرائیل حق مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را نادیده می‌گیرد.
وزارت خارجه مصر بر لزوم توقف اتخاذ اقدامات یکجانبه و افزایش تلاش جامعه جهانی برای تشویق فلسطین و اسرائیل به ازسرگیری مذاکرات تأکید کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgn79x7ak9nq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی