تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 168851
وزیر فرهنگ در بازدید از نمایشگاه "رهایی غزه" در فرهنگسرای نیاوران:

آرمان فلسطین در آثار هنرمندان این نمایشگاه مشهود است

تنا
آثار هنرمندانی که در نمایشگاه "رهایی از غزه" وجود دارد به خوبی آرمان‌های مردم فلسطین و وحشی گری‌های رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است.
آرمان فلسطین در آثار هنرمندان این نمایشگاه مشهود است
"علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در بازدید از نمایشگاه "رهایی غزه" که در فرهنگسرای نیاوران برپا است، گفت: آثاری که در این نمایشگاه وجود دارد تمامی مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روحیه همدردی با کودکان و مردم بی گناه غزه را در افراد بازدیدکننده برمی‌انگیزد.

وی با ابراز تاسف از کم توجهی بسیاری از مجامع بین‌المللی نسبت به وحشی گری‌های اسراییل در غزه، افزود: هنرمندانی که آثار نمایشگاه "رهایی از غزه" را خلق کرده‌اند افرادی هستند که با انگیزه‌های معنوی این اقدام شایسته را انجام داده‌اند و کار آنها جای تقدیر دارد.
جنتی ادامه داد: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از این نوع فعالیت‌ها هم به صورت مادی و هم به صورت معنوی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید شرایطی را فراهم کرد تا این نوع نمایشگاه‌ها در نقاط مختلف دنیا از جمله اروپا، برخی کشورهای عربی و شرق آسیا برگزار شود تا از این طریق دیگر ملت‌های جهان هم با هنر کشور ایران آشنا شوند و هم با مظلومیت مردم فلسطین آشنایی بیشتری یابند.

وی با اشاره به برخی تاثیرات برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی افزود: متاسفانه برخی رسانه‌های غربی نسبت به حادثه جنگ در غزه و کشتار بی رحمانه رژیم صهیونیستی در این مدت عکس‌العملی نشان ندادند و سعی کردند از این ماجرا آرام آرام عبور کنند؛ ولی وظیفه همه کسانی که به ارزش‌های اخلاقی و انسانی معتقدند این است تا پیام مظلومیت این مردم را به همه دنیا منتقل کنند.

جنتی ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال پیام مظلومیت مردم غزه برگزاری نمایشگاه های آثار تجسمی و دیگر آثار هنری از جمله فیلم و... است زیرا هنر یکی از رساترین رسانه‌ها محسوب می‌شود.


https://taghribnews.com/vdcgn79qqak9374.rpra.html
مرجع : روابط عمومي وزارت ارشاد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی