تاریخ انتشار۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 236152
خوش خدمتی سعد حریری به آل سعود:

عربستان مظلوم واقع شده/ حزب الله، حزبی کاملا ایرانی است

رئیس حزب المستقبل لبنان ضمن دفاع تمام قد از جنایات آل سعود، بار دیگر ادعاهای خود را در خصوص حزب الله لبنان و ایران تکرار کرد.
عربستان مظلوم واقع شده/ حزب الله، حزبی کاملا ایرانی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)؛ "سعد حریری،" رئیس حزب المستقبل لبنان، با این ادعا که حزب الله حزبی ایرانی است اظهارداشت: حزب الله دستورات ولی فقیه را بر منافع لبنان و جهان عرب اولویت می‌دهد.
 
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر که سخنرانی سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان را که در مراسم افطار این حزب در طرابلس ایراد شد بصورت مستقیم پوشش داد.
 
حریری از همان ابتدای سخنرانی، حمله به ایران و حزب الله را آغازکرد و مدعی شد: درحالی که کشور ما (لبنان) در بحران نهادهای حکومتی گرفتار و برای سومین سال بدون رئیس جمهور است و بحران اقتصادی با کاهش رشد و افزایش بیکاری گریبان مردم را گرفته و نیازمند بسیج همه امکانات برای دوری از جنگ درمنطقه ای است که در آن جنون قتل و ویرانی رو به افزایش است، عده ای بجای گفتگو با لبنانی های مخلص درباره امنیت و امان مردم لبنان بر اولویت دادن ایران، سوریه، عراق، یمن و بحرین اصرار دارند و لبنان را در اولویت آخر قرار داده اند.
 
وی در سخنانی بی اساس مدعی شد: "قاسم سلیمانی" و پیروان او در لبنان به جنگ در سوریه و عراق و یمن اکتفا نکرده اند؛ بلکه بحرین را هم به جنگ و فتنه تهدید کرده اند. این نمونه از غرور و بلندپروازی ایران فقط باعث افزایش تنش میان عرب ها و ایران می شود.
 
ما در لبنان بر نریختن بنزین بر آتش فتنه ها و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دوست اعتقاد داریم تا نفرتها و خشونت هایی که ضد عربستان سعودی مطرح می شود از بین برود.
 
حتی یک کشور عربی وجود ندارد که ایران با مال یا احزاب و یا علما در آن نفوذ کرده باشد و دچار آشوب نشده باشد. ما خواهان دور بودن کشورمان از نفوذ ایران هستیم و نمی خواهیم فتواهای ایرانی بر منافع ملی مان اولویت داده شوند. ما در لبنان نمی خواهیم انعکاس دهنده اقدامات قاسم سلیمانی در منطقه و دعوت او به آشوب و آتش افروزی در بحرین باشیم. آنچه از اوضاع سوریه بر سر ما آمده برایمان کافی است و برای شیعیان لبنان هم انتقال از جنگی به جنگ دیگر کافی است.
 
سعد حریری به خوش خدمتی برای سعودی‌ها بسنده نکرد و در ادامه به فرمانده تازه شهید شده لبنان نیز اهانت کرد و مدعی شد: دیشب در مورد نقش (فرمانده شهید مصطفی) بدرالدین در ویرانگری ها در منطقه گفته شد؛ اما برای ما همان بس که بدرالدین در ترور رفیق حریری متهم بود. همه قهرمانی های منسوب به او در همین نقطه به صفر تبدیل می شود. او در ریختن خون مردم سوریه دخالت داشته است و مردم لبنان با او مخالفند. حزب الله اعتراف کرد که همه دارایی ها و موشکها و خوراکش از انبارهای سپاه ایران می آید. این یعنی، حزب الله حزبی ایرانی است و برای اجرای طرح های سیاسی و نظامی و دینی ایران تلاش می کند و دستورات ولی فقیه را بر منافع لبنان و همه عربها اولویت می دهد. این حزب، عربستان سعودی را جنایتکار می داند زیرا اجازه نمی دهد بحرین به پایگاه ایران تبدیل شود. همانگونه که به حوثی ها اجازه نداد تا از یمن به عنوان پایگاه ایران استفاده کنند.
https://taghribnews.com/vdcgn39xxak9wq4.rpra.html
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی