تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 296354
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(63)

تحقق وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی مورد توجه تمام مسلمانان قرار گیرد

تنا - استان گلستان
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی با سخن، شعار و تشکیل جلسات مختلف محقق نخواهد شد؛ بلکه به راهکار، مبانی و اصولی نیاز دارد که باید مورد توجه تمام مسلمانان قرار گیرد.
تحقق وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی مورد توجه تمام مسلمانان قرار گیرد
«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان ضمن گرامیداشت هفته وحدت و ایام میلاد نبی اکرم (ص)، اظهار کرد: ما باید وحدت و تقریب را به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی تلقی کنیم؛ زیرا اتفاقات بسیاری علیه اسلام در حال وقوع است و این مسئله، تکلیف امروز ما را مضاعف تر کرده است.

به گفته وی؛ در استان گلستان روابط خوبی بین شیعه و سنی برقرار است و همه دست به دست هم بدهند تا این وحدت و انسجام را به دنیا نشان دهند.

عضو خبرگان رهبری با اذعان بر ضرورت دستیابی مسلمانان به وحدت کلمه، تصریح کرد: مساله وحدت از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مطرح بود و من آن را به عنوان یک مساله‌ مقطعی و تاکتیکی سیاسی نگاه نکردم؛ بلکه وحدت را یک تکلیف مهم الهی و دینی می‌دانم که در قرآن بر عهده‌ مسلمانان به ویژه آگاهان جامعه قرار داده شده است.

وی، افزود: همه باید تلاش کنیم تا کشور در همه زمینه ها پیشرفت کند، نباید وحدت را در مسائل شکلی و ظاهری محدود کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد نه تنها به وحدت لطمه می زند؛ بلکه جدایی ایجاد می کند.

به گفته وی؛ نهایت وحدت و یکدلی باید در رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب صورت گیرد، اگر هدف یکی شود، وحدت حاصل شده است.

امام جمعه گرگان با اشاره به توطئه و تفرقه ‌افکنی دشمنان اسلام، ابراز کرد: اندیشه‌ تفرقه و جدایی بین امت اسلامی فرهنگ وارداتی است که گاهی خود تبدیل به فرهنگ جمعی می‌ شود و متاسفانه زمینه‌ های نفوذ و رشد آن نیز در بخش‌هایی از جامعه اسلامی دیده می ‌شود.

وی، ادامه داد: براساس آموزه‌های قرآنی در سوره‌ مبارکه «یوسف» مراقب باشیم و همه «حفیظ» به معنای امین و هم «علیم» به معنای آگاه باشیم و گام به گام مردم را به وحدت کلمه به معنای واقعی پیش ببریم تا بتوانیم توطئه‌های بدخواهان را خنثی کنیم.

به گفته قدیمی ترین امام جمعه کشور؛ شیعه و سنی در اصول و فروع دین با هم مشترک هستند، بنابراین باید به هم احترام گذاشته شود.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه وحدت مذاهب اسلامی از مسیر محبت می گذرد از سروده شدن برخی اشعار و برخی اتفاقات که توهین به مقدسات اهل سنت در آن به چشم می خورد گلایه کرد و افزود: برخی حرکات و اشعاری که سروده می ‌شود، وجهه خوبی ندارد و بر خلاف اندیشه ناب شیعی و حتی دین مبین اسلام است.

وی، افزود: رسانه ملی و دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه مراقبت بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه بنده همیشه سه مبنا برای روابط خود با اهل سنت قرار داده ام، اظهار کرد: باید پذیرفت که هر کدام از فرق و مذاهب اسلامی مبانی و اصول خاص خود را دارند.

وی، ادامه داد: نباید غیر خود را کافر دانست، مسیحیان هم ابتدا با هم دعوا داشتند؛ ولی اختلافات را کنار گذاشتند، حال ما مسلمین که تابع پیامبر خاتم (ص) هستیم چرا این کار را نکنیم.

آیت الله نورمفیدی افزود: اصل دوم من در برخورد با اهل سنت صداقت است و باور دارم باید حرف و عمل ما در برخورد با هم یکسان باشد.

وی سومین اصل را احترام متقابل عنوان کرد و گفت: عقل و شرع هم بر احترام تاکید دارد و ائمه ما هم همین روش را داشتند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه مسلمانان چرا با داشتن پیغمبری همچون رسول اکرم (ص) و کتابی مانند قرآن، اختلاف و دعوا دارند، بیان کرد: مسیحیان چند انجیل دارند و در اساس اختلاف دارند؛ ولی آنها با هم درگیری ندارند.

وی، ادامه داد: شاید این وحدت و صفایی که در بین مسلمین است از نماز واجب تر باشد و دشمنان دنبال این هستند که این نعمت وحدت و همدلی که در بین ما است را از ما بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر اهمیت اتحاد و انسجام مسلمانان، خاطر نشان کرد: نقش علما و روحانیون به ویژه در این برهه از زمان که امت اسلامی شرایط بسیار سخت و پیچیده ای دارد بسیار مهم است؛ چرا که دشمنان ما از کفر و صهیونیست ها دست به دست هم داده اند تا امت اسلامی را تضعیف کنند.

وی، افزود: دفاع از عزت، شکوه و حیثیت اسلام در  شرایط حساس کنونی در درجه نخست بر عهده علما و روحانیون شیعه و سنی است و این مهمترین مسئولیت آنان در این برهه است.

آیت الله نورمفیدی در پایان با انتقاد از کسانی که وحدت اسلامی را بازی سیاسی جمهوری اسلامی ایران می دانند، تصریح کرد: از آیات قرآن، احادیث، روایات و سیره معصومین، اینگونه استنباط می شود که وحدت یک تکلیف دینی است و تاکتیک سیاسی به شمار نمی رود.
 
https://taghribnews.com/vdcgn39xtak9yw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی