تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 230086

افزایش بیکاری در نوار غزه

ساکنان نوار غزه در نتیجه ادامه اشغالگری و محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی در این منطقه با افزایش شدید بیکاری روبرو شده اند.
افزایش بیکاری در نوار غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین مراسم روزجهانی کارگر در نوارغزه درحالی برگزار شد که ساکنان این منطقه درمحاصره با فقر و بیکاری بیشتری دست و پنجه نرم می کنند.

فلسطینیان می گویند بازار کار منطقه به دلیل ادامه محاصره تحمیلی اسرائیل و اختلاف گروههای فلسطینی فلج شده است و کارگران با اوضاع دشواری روبرو هستند؛ دویست و سیزده هزارکارگر فلسطین در نوارغزه بیکارند و نرخ بیکاری در این منطقه به شصت درصد رسیده است؛ وضع فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز تفاوتی با کارگران بیکار ندارد.

بگفته خبرنگار المیادین وضع بیکاران در نوارغزه روز به روز فاجعه بار تر می شود؛ اقدام اشغالگران اسرائیلی در منع صادرات و واردات از نوارغزه مصائب کارگران این منطقه را بیشتر کرده است.

یک کارگر فلسطینی به خبرنگار المیادین گفت: زندگی ما با مرگ تفاوتی ندارد؛ این زندگی نیست بلکه ذلت و توهین به ماست؛ ما به وضع خودکشی و خودسوزی و دزدی رسیده ایم که در نتیجه فقر است. اوضاع در نوار غزه به شدت بد است و از دولت های موجود در نوار غزه و رام الله می خواهیم به پرونده اختلافات خود پایان دهند.

 
https://taghribnews.com/vdcg7z9x3ak9wz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی