تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 189380

ترجمه آثار فاخر اسلامي و ايراني در پاكستان

به تازگي 5 كتاب «عقايد اماميه» «عهدنامه» «خلافت و امامت» «امامت امت» و «ايليا»، از آثار ماندگار اسلامي و ايراني، در پيشاور پاكستان به زبان پشتو ترجمه و روانه بازار نشر شده است.
ترجمه آثار فاخر اسلامي و ايراني در پاكستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ترجمه 5 كتاب «عقايد اماميه» از آيت‌الله مكارم‌شيرازي، «عهدنامه» نامه‌هاي حضرت علي (ع) به مالك اشتر، «خلافت و امامت» از شيخ اسدالله اصالت، «امامت امت» از مؤسسه در راه حق قم و «ايليا» از علامه حكيم سيد محمود گيلاني، به وسيله انور شاهين خان خليل، به زبان پشتو ترجمه و در بازار كتاب اين شهر، منتشر شد.

کتاب "عهدنامه" نامه امیرالمؤمنین (ع) خطاب به مالک اشتر است که رهنمودهایی برای همه رهبران، سیاستمداران و مسئولان محسوب مي‌شود.
 مترجم در مقدمه این کتاب، به این فکر غلط که در دنیای امروز نمی‌توان حکومت اسلامی عهد علوی برقرار کرد جواب داده و مي‌نويسد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام خمینی (ره) ثابت كرد و به همه جهانیان نشان داد که اگر کسی بخواهد از تعلیمات قرآن کریم و محمد و آل محمد (ص) پیروی کند، در همه زمانها ممکن است.
 
دركتاب " عقاید امامیه " هم آمده است: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) دشمنان اسلام تلاش و کوشش‌های خودشان را درباره تفرقه و تعصب مسلمانان با یکدیگر به کار بردند. امام خمینی (ره) بارها در فرمایشات خودشان به این امر اشاره فرمودند که شیعه دشمن سنی و سنی دشمن شیعه نیست؛ بلکه دشمن مشترک‌شان، آمریکا و اسرائیل است و از مسلمانان جهان خواستند که در کشورهای خودشان، مزدوران آمریکا و اسرائیل را شناسایی کنند و از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرند و دست این شیطان بزرگ را در کشورشان قطع کنند.
 
در بخشهایی از کتاب "خلافت و امامت"  نیز آمده است: «در بیشتر مذاهب از مسايل مهم و قابل توجه، مسأله امامت و رهبری است، پس برآن شدیم که این مسأله را برای خوانندگان عزیز با دلیل و برهان قطعی ثابت کنیم که پیامبر (ص) جانشین بعد از خود را معرفی کرده و یک خلیفه و امام تأیید شده و برگزیده خداوند متعال را برای هدایت مردم اعلام کرده بود. اطاعت از این خلیفه بر همه مردم واجب بود و اینکه این نه فقط در این دین مبین هست؛ بلکه این در ادیان قبلی هم بوده است.
 
در کتاب "ایلیا" هم مترجم در مقدمه می نویسد: این کتاب تحقیق گرانقدر علامه حکیم سید محمود گیلانی، در رد عقاید شوم وهابیت است. وهابیتی که درعقاید شوم خود احترام و شأن و عظمت پیامبر عظیم حضرت محمد (ص) را زیر سؤال برده و مسلمانان را در مورد آن حضرت گمراه ساخته است. این کتاب با بیان عظمت و حقیقت ايشان و خاندان پاک نبوی را روشن ساخته و فضیلت و مقام آنها را آشکار كرده است.
 
در کتاب "امامت امت" هم مترجم آورده است: «در این کتاب به بحث مهم دین اسلام؛ يعني امامت و خلافت، پرداخته شده و در موضوع امامت از دو منظر بحث شده است . در اولین بخش امامت را با دلایل عقلی و ضروری و لازم بودن امامت بررسی می‌کند و در بخش دوم نيز به بحث جانشینی حضرت محمد (ص) به دور از تعصب و جانبداری تنها از منظر علمی، پرداخته است.
 
بنابراين این کتاب با پرداختن به این موضوع، آن هم با دلایل محکم و از احادیث صحیح و متواتر، می‌تواند مسلمانان را بيش از پيش با عقاید یکدیگر آشنا کند و فواید گسترده‌ای را در مسیر اتحاد و تقریب مذاهب به ارمغان آورد.
 
https://taghribnews.com/vdcg7y9qzak97w4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی