تاریخ انتشار۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۴
کد مطلب : 292088
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(7)

لازمه تمدن سازی «صدای واحد» در جهان اسلام است/ وحدت در جهان اسلام ضمانت اجرایی برای تمدن نوین اسلامی است

تنا – مجلس شورای اسلامی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: تمدن تاریخی اسلام مربوط به زیر بنای اسلام است؛ تمدن نوین اسلامی به معنای استمرار تمدن تاریخی اسلام در دنیای جدید است.
لازمه تمدن سازی «صدای واحد» در جهان اسلام است/ وحدت در جهان اسلام ضمانت اجرایی برای تمدن نوین اسلامی است
علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب گفت: لازمه تمدن سازی، «صدای واحد» در جهان اسلام است وقتی صحبت از تمدن می کنیم صحبت از یک صدا یک فرهنگ و یک گویش می کنیم وقتی صداهای متعددی از یک تمدن به گوش برسد قطعا به عنوان یک تمدن واحد به آن نگاه نخواهد شد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وحدت در جهان اسلام ضمانت اجرایی برای تمدن نوین اسلامی است اظهار داشت: تمدن تاریخی اسلام مربوط به زیر بنای اسلام است تمدن نوین اسلامی به معنای استمرار تمدن تاریخی اسلام در دنیای جدید است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: لازمه ورود به تمدن نوین اسلامی در دنیای جدید همگرایی و گفتگو میان نحله های مختلف اسلامی اعم از سیاسی، عقیدتی و ایدئولوژیکی است هر چه این وحدت، هم گرایی و تقریب بیشتر شود مسیر ساختن این تمدن هموارتر می شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر متاسفانه کشورهای اسلامی در این مسیر نیستند و شکنندگی تلخی در جهان اسلام وجود دارد که رهبری معظم انقلاب هم چند بار هشدار دادند و ابراز تاسف کردند مهم این است که علما و بزرگان اسلام به خود بیایند و صرف نظر از سلایق قومی و قبیله ای و منطقه ای مصالح و منفعت امت اسلام را در نظر بگیرند.
 
https://taghribnews.com/vdcg7x9x7ak9yz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی