تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 253081

درخواست مسلمانان کانادا از دولت برای مبارزه با اسلام‌هراسی

نمایندگان مسلمانان کانادا با ارائه پیشنهادی به پارلمان این کشور خواستار برداشتن گام‌های مشخص و مفیدی در راه مبارزه با اسلام‌هراسی، نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض مذهبی شدند.
درخواست مسلمانان کانادا از دولت برای مبارزه با اسلام‌هراسی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان‌های اسلامی کانادا از دولت فدرال این کشور خواستند تا گام‌های مشخص و مفیدی در راستای مبارزه با اسلام‌هراسی، اشکال مختلف نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض مذهبی بردارد.

"احسان گاردی" مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا در یک کنفرانس خبری گفت: ما به عنوان نمایندگان جامعه عمیقا نگران تاثیر جرایم نفرت محور و حوادث ناشی از نفرت بر روی سلامت اجتماع و خصوصا فرزندانمان هستیم.

گاردی در سخنانش به حوادث اسلام‌هراسی در سال‌های 2012 و 2014، همچنین افزایش شدید در تعداد حوادث گزارش شده از نقض حقوق بشر و تأثیر این اتفاقات بر زندگی مسلمانان کانادا هم اشاره کرد.

"سکندر هاشمی"نماینده شورای امامان جماعت کانادا نیز گفت: ما به عنوان رهبران مذهبی، روزانه با اعضای جامعه‌ در ارتباط هستیم و به خوبی از تأثیر منفی نفرت علیه اسلام و مسلمانان بر روی تمامی اعضای جامعه‌مان آگاه هستیم.

هاشمی در ادامه افزود: حقیقت این است که ما گزارش‌هایی مبنی بر زورگویی و آزار و اذیت کودکان در مدارس توسط هم‌کلاسی‌ها و حتی گاهی معلمانشان دریافت می‌کنیم، گزارش‌هایی از زنانی که از پوشیدن حجاب می‌ترسند، و مردانی که تنها به خاطر اسامی اسلامی و ظاهر اسلامی‌شان قادر به پیدا کردن شغل نیستند؛ تأثیر اسلا‌م‌هراسی متأسفانه بسیار حقیقت دارد و حتی در سال 2016 نیز حقیقت رو به رشدی در کانادا محسوب می‌شود.

"فرهت رحمان" از شورای زنان مسلمان کانادا نیز گفت: تبعیض در محل کار به ویژه برای زنان با لباس و پوشش مذهبی به عنوان یکی از موانع اصلی برای اشتغال آنان محسوب می‌شود؛ این وضعیت هر روز بدتر شده و نیاز به توجه فوری و مناسب دارد.

این فراخوان نمایندگان مسلمانان کانادا یک پیشنهاد پارلمانی به همراه داشت که توسط اقرا خالد عضو پارلمان کانادا به مجلس این کشور ارائه شد؛ در این پیشنهاد از دولت خواسته شده مسأله اسلام‌هراسی و جرایم نفرت محور را جدی تلقی کرده و با تمامی اشکال نژادپرستی و تبعیض مذهبی مبارزه کند.

یک آمارگیری در سال 2016 نشان داد که 35% از مسلمانان کانادا در سال‌های اخیر، تجربه تبعیض نژادی و برخورد ناعادلانه داشته‌اند.
 
https://taghribnews.com/vdcg7w9xqak9nz4.rpra.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی