تاریخ انتشار۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۱
کد مطلب : 294185

حریری از عربستان خارج و راهی پاریس شد

نخست‌وزیر مستعفی لبنان، بامداد امروز اعلام کرد که در حال حرکت به سمت فرودگاه برای ترک عربستان است.
حریری از عربستان خارج و راهی پاریس شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان، بامداد امروز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «این که گفته شده است من در عربستان سعودی در بازداشت هستم و به من اجازه خروج از این کشور داده نمی‌شود، دروغ است.»

الحریری خطاب به «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، گفت: «من در مسیر به سمت فرودگاه هستم، آقای زیگمار گابریل.»؛ گابریل روز جمعه گفته بود، سعد الحریری بر خلاف میل خود در عربستان است و اجازه خروج ندارد.

همزمان، شبکه تلویزیونی «المستقبل» وابسته به خانواده الحریری نیز گزارش داد: سعد الحریری، نخست‌ وزیر لبنان،به همراه همسرش با هواپیمای خصوصی خود از فرودگاه ریاض پرواز کرده است.

منابع گفته‌اند، امانوئل ماکرون،‌ رئیس‌جمهوری فرانسه از سعد حریری راس ساعت ۱۲ ظهر به وقت پاریس به عنوان نخست وزیر لبنان در کاخ الیزه استقبال خواهد کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده، خانواده حریری نیز رأس ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز به ضیافت ناهار با ماکرون خواهند پیوست.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان روز جمعه گفت: انتظار داریم حریری بعد از سفر به پاریس جمعه آینده به کشور بازگردد؛وی تأکید کرد، هدف اصلی اکنون بازگشت او به کشور بدون هیچ محدویتی در زمینه آزادی‌اش است.

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: حریری باید در لبنان باشد تا تصمیم بگیرد که استعفا می‌کند یا نه؛ امیدواریم حریری بعد از بازگشت به لبنان در صحنه سیاست بماند.
 
سعد الحریری، دو هفته پیش در اقدامی غافلگیرکننده و غیرمعمول، در حالی‌که در عربستان سعودی به‌ سر می‌برد، از طریق تلویزیون «العربیه» استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد؛ وی در نطق استعفای خود، که تحت فشار مقام‌های سعودی انجام گرفته است، ادعاهای بی‌اساسی علیه «حزب‌الله» و ایران مطرح کرد.

از آن زمان، سؤال‌های بسیاری در خصوص سرنوشت الحریری در ریاض مطرح می‌شود. شماری از مقام‌های بلندپایه لبنان و حتی چهره‌های سیاسی نزدیک به سعد الحریری و همچنین مقام‌های غربی اعلام کردند، عربستان سعودی، الحریری را مجبور به استعفا کرده و اکنون او نمی‌تواند از عربستان خارج شود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcg7t9xnak9yq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی