تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 174683
آیت الله جنتی:

علمای همه ادیان باید برای مقابله با تکفیر اقدام کنند

دبیر شورای نگهبان گفت: بر همه مسلمانان لازم است که در برابر تکفیری ها مقاومت کنند و علما نیز باید در زمینه مقابله فرهنگی با تکفیری ها اقدام کنند.
علمای همه ادیان باید برای مقابله با تکفیر اقدام کنند
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان طی سخنانی در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با بیان اینکه اساس اسلام در خطر است، اظهار داشت: مسئله تکفیر یک مسئله کاملا سیاسی است و مسئله عقیدتی و دینی نیست بلکه فقط نام اسلام را به همراه دارد.

وی ضمن دعوت از علمای سایر ادیان الهی برای مقابله با تکفیر اظهار داشت: علمای مسیحیت و یهود هم باید در این برنامه ها حضور پیدا کنند زیرا این گروهها به هیچ کس رحم نمی کنند، برای آنها فقط پیروان یک مذهب یا دین مطرح نیست بلکه آنها کل بشریت را تهدید می کنند .

آیت الله جنتی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت دشمن در پی نابودی آن برآمد اما انقلاب اسلامی با همه دشمنان مقابله کرد و در گام بعدی موفق شد انقلاب اسلامی را به سایر کشور های اسلامی صادر کرد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه  بیداری اسلامی که طی سال های اخیر در منطقه شکل گرفته الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: وقتی که بیداری اسلامی گسترش پیدا کرد دشمن برای مقابله با این بیداری اقدام به ایجاد توطئه تکفیر در منطقه نمود تا بتواند حرکت بیداری اسلامی را متوقف کند.

وی افزود: وقتی دشمن از ناحیه بیداری اسلامی احساس خطر کرد و وقتی مشاهده کرد بیداری اسلامی در حال گسترش است برای اینکه بتواند جلوی بیداری اسلامی و گسترش اسلام را بگیرد و همچنین مسلمانان را به خودشان مشغول کند گروههای تکفیری و افراطی را ایجاد کرد.

آیت الله جنتی گفت: بر همه مسلمانان لازم است که در برابر تکفیری ها مقاومت کنند باید علما نیز در زمینه مقابله فرهنگی با تکفیری ها اقدام کنند.  
https://taghribnews.com/vdcg7t9qwak9u34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی