تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 164288

اهداف و سیاست‌های روز جهانی قدس تبیین شد

تنا اختصاصی
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اهداف، برنامه ها و سیاست های برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس را تبیین کرد.
اهداف و سیاست‌های روز جهانی قدس تبیین شد
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)، دکتر "رمضان شریف" رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صبح امروز سه شنبه ۳۱ تیرماه، در نشست خبری روز جهانی قدس، با اشاره به اینکه ملت قهرمان ایران اسلامی همواره حمایت خود را از ملت فلسطین در دستور کار خود داشته و در ۳۶ سال اخیر، دومین روز ملی خود را به حمایت از این ملت مظلوم اختصاص داده است، تأکید کرد: محصول حضور میدانی مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، نهادینه شدن تفکر انقلاب اسلامی در مورد حمایت از قدس و فلسطین در بطن جامعه جهانی بوده است.

وی تأثیرات بزرگداشت روز جهانی قدس در ملت های جهان را به شرح زیر برشمرد:

- زنده و پویا شدن مسئله فلسطین و جلوگیری از به فراموشی سپردن آن با وجود تبلیغات سوء غرب و رژیم صهیونیستی.
- قرار گرفتن دین و آموزه های دینی به عنوان محور اصلی و تکیه گاه ملت فلسطین در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی.
- بازگشت روحیه اعتماد به نفس به ملت فلسطین برای استیفای حقوق حقه خود.
- حضور رهبران شایسته و تأثیرگذار در حرکت قدرتمندانه ملت فلسطین.
- ایجاد انگیزه و روحیه مقاومت در نسل های اخیر فلسطینی پس از دوره اشغال.
- محصور شدن رژیم صهیونیستی در محدوده سرزمین های اشغالی و دست کشیدن از استراتژی "از نیل تا فرات".
- تحمیل شکست های نظامی خفت بار برای رژیم صهیونیستی.
- بستر سازی برای آگاهی و بیداری ملت ها و ظهور نهضت های اعتراضی علیه نظام سلطه.
- برملا شدن روند رو به زوال رژیم صهیونیستی.
- شفاف شدن جبهه واقعی ملت فلسطین از حامیان دروغین آنها.
- ایجاد اعتماد به نفس در ملت فلسطین.

رمضان شریف با اشاره به اینکه روز جهانی قدس، محور وحدت و ایجاد امت یکپارچه حامی فلسطین است، خاطرنشان کرد: امسال روز جهانی قدس در شرایطی برگزار می شود که شاهد تلاقی ظلم مضاعف و فجایع غزه به همراه رفتار فتنه انگیز داعش در عراق و سوریه هستیم و قطعاً ملت های مسلمان به این آگاهی عمیق رسیده اند که فتنه داعش، القاعده و تکفیری ها برای انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین است و توسط نظام سلطه طراحی شده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در ادامه، اهداف روز جهانی قدس را "نمايش وحدت و يکپارچگی جهان اسلام به ويژه ملت مسلمان ایران در موضوع فلسطين و حمایت از آرمان قدس شریف"، "اعلام انزجار ايرانيان مسلمان و انقلابی از رژيم جعلی صهيونيستی"، "محکوميت حمايت سلطه‌گران و قدرت‌های شيطانی از رژيم اشغالگر قدس و تقبيح سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنايات صهيونيست‌ها" و "نمایان سازی پیوند بیداری اسلامی و آرمان آزادی قدس شریف" عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اهم اقدامات ستاد انتفاضه و قدس را برای برگزاری روز جهانی قدس که در ۲۷ رمضان امسال برگزار می شود، برشمرد و گفت: امسال در ۸۰ منطقه از جهان شاهد راهپیمایی میلیونی و نشست ها و برنامه هایی در حمایت از ملت فلسطین خواهیم بود. در ایران نیز در ۷۷۰ شهر که نماز جمعه در آنها برگزار می شود، راهپیمایی روز جهانی قدس از مساجد اصلی شهرها آغاز و به مصلاهای نماز جمعه منتهی می شود.

شریف در زمینه پوشش خبری و رسانه ای روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: در روز قدس امسال ۳۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی مراسم راهپیمایی را در سراسر کشور پوشش خواهند داد که ۲۱۰ نفر از آنها، عکاس و خبرنگار خارجی هستند؛ در تهران نیز ۱۵۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خواهند داد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس در پایان با اشاره به برگزاری نشست ها و گردهمایی های مختلف در مورد روز جهانی قدس و دیدار اعضای ستاد انتفاضه و قدس با مراجع عظام تقلید و مسئولین نظام، اعلام کرد: شعار محوری امسال در روز جهانی قدس بر این اساس خواهد بود: "روز جهانی قدس، تمرکز بر آرمان فلسطین، پشتیبانی از مردم غزه، برائت از فتنه صهیونیستی داعش و بیزاری از رژیم اشغالگر قدس".
https://taghribnews.com/vdcg7t9q7ak93x4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی