تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 221987

همکاری ترکیه در ارسال اسلحه و تجهیزات نظامی برای داعش

نماینده سابق حزب جمهوریت خلق ترکیه از ارسال اسلحه و تجهیزات نظامی از طریق خاک ترکیه به گروه های تروریستی در سوریه خبر داد.
همکاری ترکیه در ارسال اسلحه و تجهیزات نظامی برای داعش
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری سانا، محمد اديب اوغلو، از نمايندگان سابق حزب جمهوريت خلق ترکيه اعلام کرد: انواع سلاح و تجهيزات نظامي براي گروههاي تروريستي در سوريه از طریق خاک ترکيه و گذرگاه مرزي جلفا کوزو در شهر ريحانيه ارسال مي شود.
 
وی افزود: دو روز پيش يک فروند هواپيماي باري نظامي کويت حامل سلاح و تجهيزات نظامي در فرودگاه لواء اسکندورن به زمين نشست  تا مقدمات ارسال  سلاح از  آنجا براي تروريست ها در داخل سوريه فراهم  شود.
 
اديب اوغلو با انتشار تصاوير هواپيماي کويتي گفت: پس از عمليات  نظامي گسترده ارتش سوريه در شمال شهر حلب،  مسير تدارکاتي و کمک رساني به تروريست ها بين شهرهاي  اعزار و حومه حلب  قطع شده است و تنها مسير ارتباطي با منطقه از طريق روستاي اطمه و گذرگاه مرزي جلفا کوزو است که دولت ترکيه مي کوشد انواع  سلاح و تجهيزات نظامي از طريق اين گذرگاه براي گروههاي تروريستي در سوريه ارسال شود .
 
 اين نماينده سابق پارلمان ترکيه تاکيد کرد: برخي کشورها  از جمله ترکيه، عربستان و کويت پس از آغاز گفتگوهاي  صلح در ژنو براي حل بحران سوريه در بن بست و تنگا  قرار گرفتند و در نهايت از معادله سوريه خارج شدند. اين کشورها مي خواهند بحران سوريه شعله ور شود.
 
اديب اوغلو گفت: ارتش ترکيه با گلوله باران خاک سوريه در واقع حمايت مستقيم خود را از تروريست ها نشان داد  و بار ديگر قطعنامه هاي شوراي امنيت درباره مبارزه با تروريسم را نقض کرد.
https://taghribnews.com/vdcg7q9xuak9xy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی