تاریخ انتشار۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 261884

انجام هزار عملیات انتحاری به وسیله داعش در یک سال

بر اساس گزارش یک مرکز بین‌المللی، حدود هزار تروریست داعشی در عملیات‌ انتحاری طی بازه یکساله به هلاکت رسیده‌اند.
انجام هزار عملیات انتحاری به وسیله داعش در یک سال
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه گاردین، داعش از عملیات انتحاری به عنوان یک  راهبرد نظامی استفاده می کند درست مانند ارتش ژاپن که از خلبانان انتحاری یا کامیکازی در جریان جنگ جهانی دوم استفاده می کرد.
 
" چارلی وینتر" پژوهشگر مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم لاهه طی گزارشی با عنوان "جنگ انتحاری" با بیان این مطلب  نوشته است: 923 نفر از عناصر داعش از دسامبر  2015 تا نوامبر2016 اقدام به عملیات انتحاری کرده اند.
 
وینتر می نویسد: داعش مفهوم شهادت طلبی را نزدیک ترین راه رسیدن به اهداف خود قرار داده است. این استراتژی از خلبانان کامیکاز یا انتحاری ژاپن شروع شده و تا سازمان تروریستی القاعده در دهه اول قرن کنونی امتداد دارد.
 
در این گزارش آمده است: 70 درصد عملیات انتحاری که توسط عناصر داعش انجام  می شود، با خودروهای بمب گذاری شده صورت می گیرد و هدف بیشتر آنها پایگاه ها و نیروهای نظامی است تا از پیشروی آنان جلوگیری کنند.
 
وینتر درگزارش خود تصریح کرده است: بیشتر کسانی که داوطلب انجام عملیات انتحاری می شوند عراقی ها و سوری ها هستند و اتباع سایر کشورها 20 درصد عناصر انتحاری را تشکیل می دهند که بیشتر آنان از اتباع  تاجیکستان، عربستان، مغرب و تونس هستند.
 
این گزارش می افزاید: تحقیقات در جنگ موصل نشان می دهد که داعش بطور گسترده از عملیات انتحاری به عنوان یک راهبرد نظامی استفاده می کند.
 
 وینتر بر این باور است که در پس هر عملیات انتحاری اهداف راهبردی  قرار دارد که داعش در جنگ های عراق و سوریه به آنها متکی است.
 
https://taghribnews.com/vdcg7q9xtak9374.rpra.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی