تاریخ انتشار۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 241688

درخواست عفو بین الملل برای تعیین تکلیف اسیر فلسطینی

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست تکلیف "بلال کاید" اسیر فلسطینی را که حدود دو ماه است در اعتصاب غذا به سر می برد، مشخص کنند.
درخواست عفو بین الملل برای تعیین تکلیف اسیر فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی یا باید اتهام بلال کاید، اسیر فلسطینی را که مدت محکومیت خود را گذرانده است اعلام یا وی را آزاد کند.
 
موسسه غیر دولتی الضمیر فلسطین اعلام کرد: بلال کاید 34 ساله که پس از اتمام مدت محکومیت 14 سال و نیمه اش با ممانعت مقامات رژیم صهیونیستی از آزادی مواجه شده بود، از حدود دو ماه پیش دست به اعتصاب غذا زده است و غیر از آب چیز دیگری نمی خورد.
 
وی هم اکنون دچار مشکلات تنفسی و نارسایی کلیه و اختلال در بینایی و شنوایی و سر دردهای شدیدی است ولی به رغم وخامت حال جسمی، رژیم صهیونیستی همچنان از بررسی پرونده وی خودداری کرده است و اعلام می کند پرونده وی تا پیش از نیمه ماه آینده میلادی مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.
 
بلال کاید از 15 ژوئن (26خرداد) در اعتراض به صدور حکم غیرقانونی موسوم به بازداشت اداری خود توسط مسئولان رژیم صهیونیستی درست در روزی که با پایان مدت محکومیتش قرار بود آزاد شود، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
 
عفو بین الملل به نقل از برادر این اسیر فلسطینی این اقدام رژیم صهیونیستی را انتقام‌جویانه عنوان کرده است.
رژیم صهیونیستی این اسیر فلسطینی را به دلیل عضویت در جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین به 14 و نیم سال زندان محکوم کرده بود.
 
براساس این خبر عفوبین الملل همچنین از دست بند زدن به این اسیر فلسطینی و بستن وی به تخت انتقاد کرد و آن را تنبیهی غیرانسانی واقدامی وحشیانه خواند.
 
دهها نفر از فعالان فلسطینی روز شنبه نماز ظهر را در بیت المقدس با هدف اعلام حمایت از وی به جماعت برگزار کردند. هفته گذشته نیزتعدادی از فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی در عسقلان و اعراب فلسطینی درحمایت از این اسیر دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند.
 
بلال کاید اعلام کرد، درپی راهپیمایی مذکور و نیز اعتصاب غذای 80 اسیر دیگر فلسطینی به حمایت ازوی، مسئولان زندان رژیم صهیونیستی وی را مورد آزار واذیت بیشتر قرار داده اند.
 
مقامات رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه غربی و نوار غزه از سال 1967 تاکنون همواره از بازداشت فلسطینیان به عنوان مجازات جمعی که از نظر بین المللی بر اساس توافق ژنو در سال 1949 جرم بین المللی محسوب می شود، استفاده می کنند.
 
بازداشت اداری، قرار بازداشتی بدون محاکمه به مدت یک تا 6 ماه است و این مدت برای برخی از زندانیان تکرار می شود.
مقامات رژیم صهیونیستی با بهانه وجود پرونده های سری امنیتی دست به چنین بازداشت هایی در سرزمین های اشغالی می زنند.
 
بر اساس آمارهای رسمی و جدید، نزدیک به هفت هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.
 
https://taghribnews.com/vdcg7q9x7ak9t34.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی