تاریخ انتشار۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 215281
مفتی لبنان:

تنها با وحدت اسلامی می توان با اندیشه افراط گرایی مقابله کرد

مفتی لبنان تأکید کرد: تنها با تمسک به وحدت اسلامی است که می توان جبهه مستحکمی علیه دشمنان اسلام تشکیل داد و با اندیشه افراط گرایی به مقابله پرداخت.
تنها با وحدت اسلامی می توان با اندیشه افراط گرایی مقابله کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "عبداللطیف دریان" مفتی لبنان در مراسم افتتاح دارالافتای شهر صور گفت: ما با یک تهدید جدی روبرو هستیم و آن گروه های تروریستی هستند که به اسم اسلام دست به جنایت می زنند و به جز مخدوش کردن وجهه اسلام هدف دیگری ندارد.

 وی افزود: اصل وحدت اقتضا می کند که مسلمانان با هر مذهبی در کنار همدیگر باشند و نگذارند دشمنان اسلام وحدت اسلامی را از بین ببرند. ما همانطور که در مسجد الحرام و مسجد االنبی (ص) در کنار همدیگر می ایستیم و اقامه نماز می کنیم در تمام شؤون زندگی نیز باید اتحاد و همبستگی را حفظ کنیم.

 شیخ دریان تاکید کرد: تنها با تمسک به وحدت اسلامی است که می توان جبهه مستحکمی علیه دشمنان اسلام تشکیل داد و با اندیشه افراط گرایی به مقابله پرداخت. واضح است که مؤلفه های اندیشه تکفیری هیچ سنخیتی با تعالیم اصیل دین مبین اسلام ندارد.

 مفتی لبنان گفت: وظیفه عالمان اسلامی این است که با ندای حقیقت و بصیرت افزایی در میان توده های مردم و با استفاده از تریبون منابر نگذارند اندیشه باطل تکفیری بین مسلمانان شیوع پیدا کند. اندیشه ای که حاملان آن به مقدسات توهین می کنند و بویی از انسانیت و دین نبرده اند.

وی افزود: همه ما در قبال حفظ امنیت کشورمان مسؤول هستیم و باید با تمسک به تعالیم اصیل اسلام و حفظ وحدت اسلامی و ملی آرامش را در شهرهای خود حاکم کنیم.
https://taghribnews.com/vdcg7n9xqak9qx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی