تاریخ انتشار۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 196689

نامه آیت الله اراکی به علمای جهان اسلام

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از علمای جهان اسلام خواست، مسلمانان را برای حضور در برنامه های روز جهانی قدس ترغیب نمایند.
نامه آیت الله اراکی به علمای جهان اسلام
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب در این نامه  ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و با اشاره به مشکلات جهان اسلام بویژه مسئله فلسطین، همچنین از مسلمانان خواست تا در برنامه های روز جهانی قدس شرکت کنند.
 
متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
 یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَیكُمُ الصِّیامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ 
 
سلام علیكم

خداوند بزرگ را شاكریم كه در ماه رمضانی دیگر بر سر سفرة كرم حضرتش نشسته‌ایم ماهی كه پیامبر بزرگوار اسلام در آن بشارت رحمت و بركت الهی را داده است، ماه استغفار و بخشش ذنوب. در این ایام و لیالی مبارك قلوب مؤمنین و عاشقان كوی دوست متوجه خدای قادری خواهد شد، كه آگاه به مشكلات و مصائب جوامع اسلامی‌است، رمضان 1436 را  در حالی آغاز می‌كنیم كه بیش از هر زمان دیگری امت اسلام در زیر سایه سنگین فتنه‌ها و خدعه‌ها از سوی استكبار  و ایادی جاهل آن روزگار را سپری می‌كند.

توطئه‌های صهیونیستی، امریكائی با هدف رویگردانی مسلمین از آرمانها و اهداف اصلیشان موجب بروز بسیاری از اختلافات، نسل كشی‌ها، كودك كشی‌ها و استضعاف در جوامع اسلامی شده است و متأسفانه در این میان شماری از مسلمانان جاهل هم صحنه‌گردان شده‌‌اند به نام اسلام.

 این همه در حالیست كه قرآن و سنت پیامبر به عنوان شیرازه وحدت در امت اسلام بر مفاهیمی چون دوری از خشونت با هم كیشان، پرهیز از اختلاف ، عداوت با دشمنان واقعی، و رعایت و رسیدگی به حال مستضعفان و محرومان و مظلومان تاكیدی فراوان دارد.

تروریسم و داعش در عراق و سوریه ، اوضاع اسفبار یمن و اختلافات در ممالك اسلامی نباید موجب فراموشی آرمانهای اصیل امت اسلام همچون فلسطین و قدس گردد.

همان طور که جهان کفر با هم یکی شده اند تا نگذارند امت اسلام به حقوق خود دست یابد، به یقین مقدرات امت اسلامی نیز به دست خودشان تقدیر می‌شود فلسطین به عنوان آرمان امت اسلام همواره دستمایه وحدت و انسجام بوده است  انشاء الله در روز قدس با همراهی علماء و متفكران قوم و روشنگری ایشان در تبیین دسیسه‌های صهیونیستی ـ امریكائی، ضمن تاكید بر فراموش نشدن دشمن اصلی اسلام در این همهمه‌ها، جلوه‌ای وحدت بخش از امت اسلام به نمایش گذاشته خواهد شد.

از علمای جهان اسلام انتظار دارد بهر شكلی كه مقتضی می‌‌دانید برادران و خواهران مسلمان را به حضور فعال در مراسم روز  جهانی قدس ترغیب بفرمائید.

 امروز توده‌های مسلمان در جای جای ممالك اسلامی چشم به پیشوایان علمی خویش دارند تا امت را به سلامت از افراط و تفریط ، برزخ تكفیر و الحاد و استكبار و استضعاف برهاند چرا كه قران كریم می‌فرمایند علماء هستند كه اهل حق از باطل و صراط مستقیم را تشخیص می‌دهند.

امیداست در این ماه مبارك و عزیز و در شرایط كنونی با تقویت همدلی و وفاق بین امت پیامبر اسلام  بر عزت اسلام بیفزائیم و سعادت را در سایه قران و سنت رسول الله برای امت اسلام به ارمغان بیاوریم.
 
برادرتان – محسن اراكی
https://taghribnews.com/vdcg739qyak9y34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی