تاریخ انتشار۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۴
کد مطلب : 209963
//آخرین تحولات یمن//

انتقاد شدید دبیرکل سازمان ملل از عربستان/ تغییر راهبرد ارتش یمن/ ورود 300 تروریست خارجی به پادگان المنتصف عدن

دبیر کل سازمان ملل در بیانیه بی سابقه ای بطور مستقیم حمله نیروهای ائتلاف به رهبری رژیم آل سعود به بیمارستانی در شهر صعده یمن رامحکوم کرد و خواستار تحقیقات بی وقفه و پاسخگویی عاملان این حمله شد.
انتقاد شدید دبیرکل سازمان ملل از عربستان/ تغییر راهبرد ارتش یمن/ ورود 300 تروریست خارجی به پادگان المنتصف عدن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه برای نخستین بار در این بیانیه به نام سعودی ها بعنوان سرکردگان این حملات اشاره کرده است.
 
دراین بیانیه می خوانیم که دبیر کل سازمان ملل حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به بیمارستان میادین درشهر صعده یمن را که توسط پزشکان بدون مرز و با حمایت یونیسف و سازمان بهداشت جهانی اداره می شد، محکوم می کند.
 
وی با اشاره به این که در این حملات گروه بی شماری مجروح و ساختمان این تاسیسات پزشکی کاملا ویران شده است بار دیگر بر ضروت احترام طرفین درگیر در جنگ ها به قوانین بین المللی انساندوستانه و احتراز از حمله به افراد و اماکن غیر نظامی تاکید کرده است.
 
دبیر کل سازمان ملل ضمن فراخواندن همه گروه های درگیر در یمن به پایان بخشیدن به عملیات نظامی و بخصوص حملات هوایی، خواستار تحقیقات سریع و بی وقه در مورد این حملات و پاسخگویی عاملان آن شده است.
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن:
راهبرد خود را برای مقابله با متجاوزان تغییر می دهیم

 
سرهنگ ستاد 'غالب لقمان سخنگوی' نیروهای مسلح یمن از تغییر راهبرد این نیروها در مقابله با متجاوزان خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) سرهنگ لقمان گفت : با توجه به انتقال تروریست ها از سوریه به یمن توسط متجاوزان، فرماندهان نظامی و امنیتی یمن تغییر راهبردها برای مقابله با متجاوزان را در دستور کار قرار داده اند.
 
وی اضافه کرد: نیروهای شرکت بلک واتر، تروریست های النصره، داعش و القاعده و دیگر گروه های تروریستی به عدن منتقل شده اند.
 
لقمان افزود: هدف از انتقال این تروریست ها، انجام عملیاتی است که نیروهای تجاوزگر و مزدوران آن ها در برابر ارتش و نیروهای مقاومت مردمی از آن ناتوان بودند.
 
وی بیان کرد : وارد کردن این تروریست ها به یمن با هدف انتقام و افزایش جنایت و کشتار شهروندانی است که با متجاوزان و تسلط عربستان بر استان های جنوبی مخالف هستند.
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش، کمیته های مردمی و ملت یمن برای مقابله با تروریست ها با اراده ای آهنین، اعتماد به نفس، آموزش ها و اسلحه های مختلف در آمادگی کامل بسر می برند.
 
لقمان افزود: ملت یمن توانایی تحمیل شکستی ننگین به این تروریست ها و کسانی که پای آن ها را به یمن بازکرده اند را دارد و خواب های کسانی را که در فکر اشغال سرزمین یمن هستند  به کابوس تبدیل خواهند کرد.
 
ورود 300 تروریست خارجی به پادگان المنتصف عدن
 
هفته نامه المنتصف چاپ یمن از ورود 300 تروریست خارجی از راه دریا به پادگان صلاح الدین عدن خبر داد.
 
هفته نامه المنتصف در شماره اخیر خود به نقل از منابع امنیتی و اطلاعاتی نوشت: صدها تروریست داعشی از راه دریا و از طریق بندر البریقه وارد پادگان صلاح الدین شهر عدن شده اند.
 
به نوشته المنتصف، این پادگان به صورت روزانه و با اطلاع کشورهای متجاوز شاهد ورود تروریست های عرب و غیر عرب است.
 
براساس این گزارش در روزهای گذشته صدها تروریست از ملیت های مختلف وارد استان عدن شده و به تروریست های داعش و یا 'انصارالشریعه' شاخه القاعده در یمن پیوسته اند.
 
این هفته نامه به نقل از منابع خود نوشت که گروه های تروریستی داعش و القاعده این تروریست ها را برای کار با جنگ افزارهای به غارت رفته ازاین پادگان یا جنگ افزارهایی که توسط اعضای ائتلاف آمریکایی سعودی دراختیار آن ها قرار گرفته است آموزش می دهند.

المنتصف اضافه کرد: یکی از برجسته ترین فرماندهان نیروهای طرفدار عبدربه منصورهادی رییس جمهوری فراری یمن نیز از این پادگان بازدید کرد و در جریان آموزش این تروریست ها قرار گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdcg3y9xwak9zy4.rpra.html
مرجع : خبرگزاریها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی