تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 239267

​اهانت روزنامه انگلیسی به گزارشگر مسلمان تلویزیون

یک روزنامه پر تیراژ انگلیسی در مقاله ای از یکی از زنان گزارشگر محجبه شبکه چهار تلویزیون انگلیس انتقاد کرد و او را مورد اهانت قرار داد.
​اهانت روزنامه انگلیسی به گزارشگر مسلمان تلویزیون
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه ایندیپندنت، کلوین مک‌کنزی، ویراستار روزنامه و سردبیر سابق روزنامه سان، ، در مقاله‌ای که در این روزنامه به چاپ رسید، فاطمه مانجی، گزارشگر مسلمان شبکه چهار تلویزیون انگلیس، دین او و همه مسلمانان جهان را مورد اهانت قرار داد.

مک‌کنزی در مقاله خود در روزنامه سان به بیان اینکه چرا باید یک گزارشگر مسلمان حادثه تروریستی حمله یک کامیون به جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس را گزارش کند، به مسلمانان و دین اسلام اهانت کرد و گفت: آیا مناسب است که یک گزارشگر مسلمانان محجبه در حال گزارش کشتار مردم بی‌گناه توسط یک مسلمان دیگر باشد؛ در حالیکه حجابی بر سر دارد که نشانه بردگی زن در دین مردسالار و خشن اسلام است؟!

اظهارات مک‌کنزی از سوی بسیاری از سازمان ها مورد انتقاد قرار گرفت و سازمان نظارت بر مطبوعات انگلیس نیز در پی شکایت ITN رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در واکنش به این ماجرا در مقاله‌ای نوشت:  فاطمه مانجی، گزارشگر شبکه چهار انگلیس دانش‌آموخته یکی از مدارس شهر پیتربورو، در شرق انگلیس است که دانش آموزان آن، به ارزش‌نهادن برای آموزش و افزایش تنوع، خلاقیت، و برخورداری از روحیه‌ای توانا تشویق می‌شوند. فاطمه به عنوان عضوی از یک اقلیت دینی، الگوی کاملی است که ما تلاش می‌کنیم اعضای اقلیت‌ها را به داشتن زندگی پویایی مانند او تشویق کنیم. اما دیدگاه‌های مک‌کنزی اعضای اقلیت‌های دینی ما را یا عصبانی و یا ناامید از تلا‌ش‌کردن می‌کند.
https://taghribnews.com/vdcg3y9xuak9wx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی