تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 239168
حیدر العبادی:

حادثه مونیخ یک جنایت است و ارتباطی با دین ندارد

نخست وزیرعراق در واکنش به حادثه تیراندازی در یک مجتمع تجاری در مونیخ آلمان تأکید کرد که این حادثه یک جنایت بزدلانه است که ارتباطی با دین رحمت و صلح (اسلام) ندارد.
حادثه مونیخ یک جنایت است و ارتباطی با دین ندارد
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی" امروز در بیانیه ای اعلام کرد که حادثه تیراندازی در مونیخ آلمان یک جنایت بزدلانه است که ارتباطی با دین رحمت و صلح (اسلام) ندارد.

وی افزود: تروریسم همانگونه که برای عراق و منطقه تهدیدی برای صلح و امنیت است، برای تمام جهان نیز تهدید به شمار می رود.

العبادی خواستار حمایت جهانی از عراق در مبارزه با تروریسم شد و گفت: مردم عراق هم اکنون از جان خود در مبارزه با تروریسم داعشی مایه می گذارند.

وی تأکید کرد که جامعه جهانی به ایستادن در کنار مردم عراق و حمایت از تلاش های دولت عراق در جنگ با تروریسم مسؤول است؛ نخست وزیر عراق ادامه داد که مبارزه با تروریسم یک مسؤولیت جمعی است که همه کشورها باید در این جنگ مسؤولیت پذیر باشند.

به گفته پلیس آلمان براثر تیراندازی عصر دیروز در یک مجتمع تجاری با عنوان 'المپیا' در مونیخ آلمان دست کم 10 نفر کشته و 16 تن زخمی شده اند.

در طول یک هفته اخیر، این دومین حمله تروریستی در آلمان است؛ پیش از این نیز یک جوان در دوشنبه گذشته (28 تیر) در قطاری در"ورتسبورگ" آلمان، تعدادی از مسافران را به ضرب تبر زخمی کرد که حال برخی از آنها وخیم گزارش شد؛عامل هر دو این حملات بین 17 و 18 سال سن داشتند.
https://taghribnews.com/vdcg3y9x7ak9wq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی