تاریخ انتشار۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 252361

آزادی دو روستا در حومه جنوبی موصل و هلاکت دهها تروریست

فرماندهی نیروهای مشترک ارتش عراق از آزادسازی روستای استراتژیک کنعوص و روستای شیاله در ساحل غربی رود دجله در منطقه شرقاط در حومۀ جنوبی شهر موصل، مرکز اداری استان نینوا، خبر داد.
آزادی دو روستا در حومه جنوبی موصل و هلاکت دهها تروریست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای عراقی "اسود دجله" و گردان 60 ارتش عراق از یک محور و نیروهای داوطلب مردمی در جنوب موصل و نیروهای "حشد بیارق العراق" از محور دوم عملیات آزادسازی روستای کنعوص را هدایت کردند.

نیروهای مشترک امنیتی ارتش عراق و نیروهای مردمی همچنین روستای شیاله را پس از وارد کردن خسارت‌های سنگین به گروه داعش، آزاد کردند.

در همین حال نیروهای ارتش عراق در نزدیکی تأسیسات نفتی کندی در محلۀ حدباء در حومۀ شمالی موصل با تروریست‌های داعش درگیر شدند.

نیروی هوایی ارتش عراق نیز تعدادی از مواضع و تجهیزات جنگی گروه داعش را در موصل منهدم کرد و شماری از آن‌ها را به هلاکت رساند.

سایت اعلام حربی، اعلام کرد که دو خودروی بمب‎گذاری شده به همراه سرنشینان آن‌ها در این حملات هوایی منهدم شده و 15 نفر از عناصر تروریستی داعش در تپۀ عبطه جنوبی به هلاکت رسیدند.

روز دوشنبه نیز نیروهای داوطلب مردمی روستاهای مفلکه جوبی، ترکمانیه شمالی و جنوبی را در حومۀ غرب موصل آزاد کردند؛ در جریان آزادسازی این روستاها که در جنوب بخش تلعفر قرار دارند، ده‌ها نر  از عناصر داعش کشته و مجروح شدند.

یگانی مشترک از ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب مردمی نیز از سه محور تلعفر را محاصره کرده‌‏اند و یگان 15 ارتش عملیات حمله به تلعفر را آغاز کرده است.

پیشتر نیروهای مبارزه با تروریسمِ عراق نیز محله‌های قاهره و المصارف را در حومۀ موصل آزاد کردند و یگان زرهی 9 ارتش عراق محور زاب را در شرق رود دجله در حومۀ جنوبی موصل آزاد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‏‎های عراقی، یگان مبارزه با تروریسم در محور شرقی حدود  23 محله را به طور کامل از چنگ داعش آزاد و پاکسازی کرده است.

پلیس فدرال نیز در محور جنوب‎‏غرب موصل ساختمان‌ها و جاده‎‌ها را از تله‎‏های انفجاری پاکسازی کرده است؛ همچنین نیروهای داوطلب مردمی عراق در محور غربی، 31 تروریست داعشی را در روستای شاریا به هلاکت رسانده‌‏اند.

در همین‌حال نیروهای پیشمرگۀ کُرد حملات خود را از حومۀ شمالی موصل پی می‎گیرند و در تازه‎ترین دستاوردهای خود بخش خازار، منطقۀ بعشیقه و حدود 14 روستا را آزاد کرده‎اند.
 
https://taghribnews.com/vdcg3x9xqak9nw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی