تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 182260
بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در بی بی سی و واشنگتن پست

اعتراف رسانه های خارجی به حضور میلیونی درجشن پیروزی انقلاب

تنا - لندن
بی بی سی: رئیس جمهور ایران از اسرائیل به عنوان مخالف مذاکرات هسته‌ای ایران نام برد و گفت: "امروز صهیونیست‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند،تا مذاکرات را به شکست بکشانند.
اعتراف رسانه های خارجی به حضور میلیونی درجشن پیروزی انقلاب
مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی روز 22 بهمن در ایران، در شماری از رسانه های غیر ایرانی بازتاب داشت.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، شبکه خبری بی بی سی ضمن اشاره به حضور گسترده مردم تهران ودیگر شهرهای ایران در راهپیمایی 22بهمن وبا پخش تصاویری از این راهپیمایی بخشی
از سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران را در این مراسم بازتاب داد.
این شبکه افزود: آقای روحانی تلاش دیپلماتیک برای حل بحران هسته‌ای را نیز مشابه حضور در جبهه جنگ دانست و گفت: امروز همه آن‌ها که در میدان دیپلماسی مشغول هستند، همه ملت بزرگ ما و رهبر بزرگ انقلاب از این جبهه پشتیبانی می‌کنند. امروز تنها دشمنان این ملت با میز مذاکره مخالفند.
وی از اسرائیل به عنوان مخالف مذاکرات هسته‌ای ایران نام برد و گفت: "امروز صهیونیست‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند،تا مذاکرات را به شکست بکشانند. بی بی سی با انتشار تصویری از راهپیمایان وپلاکاردهای آنها که بر روی آن نوشته شده بود،"ما تا آخر ایستاده ایم"و "لغو همه تحریم ها شرط توافقات است" نوشت روحانی گفته است: "اینکه می‌گویند ایران به خاطر تحریم‌ پای میز مذاکره آمد، دروغ است چرا که ایران به خاطر منطق و ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان پای میز مذاکره آمده است." رئیس جمهوری ایران افزود: "اگر تحریم باعث تسلیم ملت ایران شده بود، چرا شما به تحریم‌ها ادامه نمی‌دهید و پای مذاکره آمدید تا تحریم‌ها برداشته شود؟ پس دروغ را کنار بگذارید و با ملتتان با صداقت حرف بزنید و بگویید در برابر ملت ایران راهی جز تعامل برای دنیا باقی نمانده است.

خبرگزاری واشنگتن پست هم با عنوان "در حالی که گفتگوهای هسته ای در جریان است، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جشن گرفته شد" نوشت: انبوه راهپیمایان، اغلب علیه آمریکا و اسرائیل شعار می دادند. در حالی که ایران، در تلاش است با قدرت های جهانی، بر سر برنامه های هسته ای اش، به توافق دست یابد،حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در برابر انبوه جمعیت مردم در تهران گفت که در گفتگوها، حقوق هسته ای ایران را حفاظت می کند. وی گفت تحریم ها موجب نشد تا ایران وارد گفتگو شود بلکه ناکارامدی تحریم ها و پیشرفت برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران، آمریکا را ناچار ساخت تا به میز گفتگو باز گردد و تاکید کرد در گفتگو با قدرت های جهانی، ایران درپی نتیجه برد برد است. 
https://taghribnews.com/vdcg3x9qzak97x4.rpra.html
مرجع : خبرنگار تقریب - لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی