تاریخ انتشار۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : 172667
روزنامه گاردین

ارائه اطلاعات غلط به مردم توسط احزاب سیاسی در غرب در باره جمعیت مسلمانان در این کشورها

تنا-لندن
بخشی از تصورات نادرست مردم کشورهای غربی، به علت تلقینات نادرست احزاب سیاسی است که مایلند با دادن اطلاعات و تحلیل های نادرست، مردم را به سمت سیاست های خود هدایت کنند.
ارائه اطلاعات غلط به مردم توسط احزاب سیاسی در غرب در باره جمعیت مسلمانان در این کشورها
برخی کشور های غربی با ارائه امار اغراق امیز از شمار مسلمانان در ان کشور و ترساندن مردم از افزایش تعداد مسلمانان به نوعی اسلام هراسی را تبلغ می کنند .
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)از لندن، روزنامه گاردین امروز نوشت در حالی که مسلمانان، 5 درصد از جمعیت انگلیس را تشکیل می دهند، انگلیسی ها به دلیل اراده اطلاعات نادرست،تصور می کنند که نسبت مسلمانان در انگلیس، 21 درصد جمعیت کل این کشور است . به نوشته گاردین، موسسه نظر سنجی ایپسوس موری (Ipsos Mori)، در گزارشی نوشت انگلیسی ها درباره موارد دیگری همچون نسبت مهاجران در کشورشان نیز در اشتباهند زیرا شمار واقعی مهاجران به انگلیس، 13 درصد، یعنی حدود  نصف میزانی است که مردم تصور می کنند. به گزارش این موسسه، مردم آمریکا نیز درباره شمار مسلمانان کشورشان در اشتباهند زیرا در حالی که مسلمانان، یک درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند آمریکایی ها تصور می کنند که مسلمانان، 15 درصد از جمعیت آن کشور را تشکیل می دهند. 
گاردین به نقل از گزارش موسسه نظرسنجی ایپسوس موری نوشت اغراق درباره شمار مسلمانان در دیگر کشورهای غرب نیز همچون فرانسه ، بلژیک ،کانادا واسترالیا دیده می شود
در این نظر سنجی اطلاعات نادرست غربی ها در مواردی همچون میزان مهاجران، شمار بارداری دختران نوجوان و نسبت مسیحیان نیز آشکار شده است. روزنامه گاردین نوشت بخشی از این تصورات نادرست مردم کشورهای غربی، به علت تلقینات نادرست احزاب سیاسی است که مایلند با دادن اطلاعات و تحلیل های نادرست، مثلا اغراق در شمار مهاجران، مردم را به سمت سیاست های خود هدایت کنند.
https://taghribnews.com/vdcg3x9quak9u34.rpra.html
مرجع : روزنامه گاردین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی