تاریخ انتشار۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 267662

برپایی جشنواره بین‌المللی گفت‌‌وگوی ادیان در مراکش

دومین جشنواره بین‌المللی تبادل فرهنگ‌ها و گفت‌وگوی ادیان در شهر «مراکش» واقع در کشور آفریقایی مراکش در حال برگزاری است.
برپایی جشنواره بین‌المللی گفت‌‌وگوی ادیان در مراکش
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری رسمی اردن اعلام کرد: دومین دوره جشنواره بین‌المللی تبادل فرهنگ‌ها و گفت‌وگوی ادیان با شعار «مراکش؛ سرزمین گفت‌‌وگو، تسامح و هم‌‌زیستی میان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف» از اوایل هفته جاری آغاز شده است و تا پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت 96 ادامه خواهد داشت.
 
«محمد العلوی»، نماینده وزارت فرهنگ مراکش، درباره این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این برنامه معرفی تاریخ کشور مراکش در زمینه تقویت گفت‌وگو میان تمدن‌ها و احترام به تنوع فرهنگی در این کشور است.
 
وی افزود: در این جشنواره همچنین، پایبندی کشور مراکش به معیارهای بین‌المللی در زمینه احترام به تنوع فرهنگ‌ها و گفت‌‌‌وگوی ادیان و تمدن‌ها با استناد به پشتوانه تاریخی و هویت اصیل آن تبیین می‌شود.
 
نماینده وزارت فرهنگ مراکش در ادامه گفت: این کشور توانسته است با ایجاد تعامل مثبت میان گروه ها و ادیان مختلف، الگوی خوبی در زمینه تبادل فرهنگ‌ها و گفت‌وگوی میان ادیان باشد.
 
محمد العلوی تصریح کرد: فعالیت‌های این جشنواره شامل بخش‌های متنوعی همچون برپایی سمینارها و نشست‌های علمی با سخنرانی متخصصان و علاقه‌مندان به حوزه تبادل فرهنگ‌‌‌ها و گفت‌وگوی ادیان است و در حاشیه این جشنواره، برنامه‌ای ویژه سینما نیز برگزار می‌شود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcg3u9xxak9334.rpra.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی