تاریخ انتشار۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : 207965
ایت الله اراکی در دیدار با سراج الحق:

مهمترین وظیفه ما این است که در راه وحدت تلاش کنیم/علمای پاکستان جزء علمای مؤثر جهان اسلام هستند

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر روز جمعه با "سراج الحق" رهبر جماعت اسلامی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفت و گو کرد.
مهمترین وظیفه ما این است که در راه وحدت تلاش کنیم/علمای پاکستان جزء علمای مؤثر جهان اسلام هستند
به گزارش خبرنگار تقریب از اسلام آباد، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار با اشاره به بیداری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این بیداری اسلامی منجر به احیای نهضت فلسطین و حرکت اسلامی در غزه شد همچنین در جنوب لبنان جنبش اسلامی توانست صهیونیست ها را از این منطقه بیرون کند و در مجموع آنچه اتفاق افتاد بشارت می داد که قدرت جدید جهان اسلام در حال شکل گیری است.
 
وی افزود: وقتی که این وضعیت جدید اتفاق افتاد دشمنان اسلام بویژه رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش را واداشت تا تدبیری برای جلوگیری از این قدرت بیاندیشند و مهمترین تدبیر آنها ایجاد جنگ های محلی و قومی در جهان اسلام بود.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه در دهه های اخیر بیشترین تحقیقات پیرامون اسلام و جهان اسلام در دانشگاههای عبری و دانشگاههای انگلیس اتفاق افتاده است، اظهار داشت: با تحقیقاتشان پی بردند که در جهان اسلام یک وضعیتی وجود دارد که با استفاده از این وضعیت می توانند جنگ های درون اسلامی و داخلی در کشور های اسلامی راه بیاندازند.
 
وی افزود: مهمترین چیزی که دشمن می توانست از آن به عنوان ابزار تفرقه در جهان اسلام و مایه اختلاف از آن استفاده کند مسئله اختلاف شیعه و سنی بود البته در برخی نقاط نظیر عراق و افغانستان از مسئله قومیت هم بهره بردند اما عمده چیزی که مؤثر بود مسئله شیعه و سنی بود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: دشمنان اسلام از ماهواره ها و فضای مجازی برای ایجاد اختلاف و تشدید آن بهره بردند و بر اساس اطلاعات موثقی که داریم انگلیس پول های زیادی در این زمینه هزینه کرده است و تنها هدف آنها از ایجاد این شبکه های ماهواره ای ایجاد دشمنی و کینه توزی و جنگ میان امت اسلامی بود.
 
آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه دشمنان تلاش دارند که به هر اختلافی در جهان اسلام رنگ مذهبی بدهند، اظهار داشت: شما اگر تبلیغات انگلیس در این زمینه را دنبال کنید، می بینید هر اختلافی که در کشورهای اسلامی رخ می دهد را سعی می کند که به آن رنگ شیعه و سنی بدهد.
 
وی افزود: با توجه به اتفاقات سال های اخیر، رهبر معظم انقلاب به مجمع جهانی تقریب دستور دادند که این مجمع ابزار کار و دایره تلاشش را تغییر دهد و هم اینکه استراتژی خودش را بر اساس دیپلماسی وحدت قرار دهد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: ما معتقدیم مهمترین وظیفه ما این است که در راه وحدت تلاش کنیم و یکی از مهمترین شیوه های بیدار سازی مردم اطلاع رسانی است باید مردم را آگاه کنیم که جنگ شیعه و سنی را دشمن راه اندازی کرده است.
 
آیت الله اراکی در ادامه این دیدار اظهار داشت: پاکستان از کشورهای بزرگ و تأثیر گذار اسلامی است و این کشور می تواند نقش بسیار مهمی در جریانات کنونی جهان اسلام ایفا کند.
 
وی افزود: علمای اسلام در پاکستان جزء علمای مؤثر جهان اسلام به شمار می روند یعنی دایره تأثیرشان فقط محدود به پاکستان نمی باشد و بر کلیه جهان اسلام تأثیر گذارند و ما به عنوان مجمع جهانی تقریب این آمادگی را داریم که در این زمینه با علمای پاکستان همکاری کنیم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پایان از سراج الحق دعوت کرد تا به ایران سفر کند و با علمای ایران نشست داشته باشند تا بتوانیم به یک سازوکار علمایی در راستای تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی در کشور های اسلامی دست پیدا کنیم.
 
"سراج الحق" رهبر جماعت اسلامی پاکستان نیز در این دیدار  ضمن خیر مقدم به آیت الله اراکی، اظهار داشت: که خداوند این سفرش را به عنوان جهاد فی سبیل الله قرار دهد.
 
وی با بیان اینکه من علاقه قلبی به انقلاب اسلامی ایران دارم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از توان بسیار بالایی برای حمایت از مسلمانان جهان دارد و رهبران جماعت اسلامی پاکستان همواره به ایران سفر کرده اند و با این کشور ارتباط خوبی دارند.
 
وی در ادامه تأکید کرد: اختلافات مذهبی و فرقه ای را می توان به صورت علمی و با برگزاری نشست میان علماء حل کرد.
https://taghribnews.com/vdcg3u9xnak9zy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی