تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : 277265
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(18)

​امام جمعه اهل سنت تکاب:وحدت؛ مهمترین راهکار برای مقابله با فتنه بزرگ افراط‌گرایی دینی

تنا - استان آذربایجان غربی
امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: ما بر این باور هستیم که نزدیکی هرچه بیشتر رهبران و اندیشمندان از ادیان و اقوام مختلف به یکدیگر و تقویت گفتگوهای سازنده بین خود، از جمله مهمترین راهکارها برای روشنگری و مقابله با فتنه بزرگ افراط‌گرایی دینی و خنثی کردن توطئه قدرت هایی است که با تشکیل و حمایت از این گروه های خشونت‌طلب، درصدد اعمال سیاست های نامشروع خود علیه ملت ها هستند.
​امام جمعه اهل سنت تکاب:وحدت؛ مهمترین راهکار برای مقابله با فتنه بزرگ افراط‌گرایی دینی
ماموستا جلال مرادی در گفت و گو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: افراط‌ گرایان با دین مبین اسلام مشکل دارند و درصدد این هستند که دین اسلام را دین خشونت معرفی کنند.

وی توضیح داد: متاسفانه جهان درگیر خشونت و افراط ‌گرایی است و برخی ها با تفسیر و برداشت غلط و انحرافی از دین دست به اعمال غیرانسانی و غیرالهی می‌زنند و تصویری از دین به نمایش گذاشته‌اند که برخلاف چهره رحمانی دین است و برخی از گردنکشان عرصه سیاست و ثروت نیز برای دستیابی به اهداف شوم و شیطانی خویش بر آتش این فتنه می‌دمند.

مرادی تاکید کرد: مسلمانان تروریسم نیستند و تروریسم ها هم مسلمان نیستند.

امام جمعه اهل سنت تکاب با بیان اینکه اقلیت های مسلمان در غرب از تبلیغات دین اسلام محروم هستند، تصریح کرد: اقلیت های مسلمان در غرب نیاز به روشنگری دارند لذا ضروری است سفرای علمی، ادبی، فقیه و توانمند از کشورهای اسلامی به صورت دوره ای به آن مناطق اعزام شوند تا دین اسلام را تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه ما تفکر زنده و مرده داریم و اقلیت های مسلمان در غرب از تفکر زنده محروم هستند، افزود: همه علما و اندیشمندان به خوبی اذعان دارند که مهمترین راه درمان و از بین بردن جهالت و اندیشه انحرافی، روشنگری و ارائه اندیشه صحیح است، شاید کار فرهنگی دیربازده باشد ولی ماندگار است.

به گفته مرادی امروزه غیرمسلمانان از شنیدن واژه جهاد وحشت دارند در حالیکه جهاد به معنی کشتن انسان های بی گناه نیست بلکه واژه ای ادبی و مبارزه با شر و بدی برای دستیابی به عدالت است.

امام جمعه اهل سنت تکاب راه مبارزه با افراط گرایی را عمل به قرآن کریم و سنت پیامبر(ص)و حق گویی همه علما اعلام و اظهار کرد: علما نقش کلیدی دارند و باید تیزهوشانه و با قاطعیت تمام دین اسلام را تبلیغ کنند تا بتوانند فریب خوردگان سیاسی و مذهبی را در حد توان هدایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بسته شدن درهای مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی به روی مسلمانان فلسطینی طی روزهای اخیر، گفت: این مسجد به عنوان قبله اول مسلمانان باید از تسلط کامل صهیونیست ها خارج شود.

مرادی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران راه حل مسئله فلسطین را وحدت و یکپارچگی گروه های مختلف فلسطینی و وحدت ملت های اسلامی در مبارزه با رژیم صهیونیستی می داند.

امام جمعه اهل سنت تکاب ادامه داد: برای حل مسئله فلسطین باید گروه های مختلف در فلسطین در برابر صهیونیست ها وحدت و انسجام داشته باشند.
https://taghribnews.com/vdcg3u9xnak9ux4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی