تاریخ انتشار۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : 204463
شیخ الازهر:

غیرمسلمانان حق دخالت در امور مسجد الاقصی را ندارند

شیخ الازهر با بیان این که مسجدالاقصی مکانی کاملا اسلامی است و غیرمسلمانان حق دخالت در آن را ندارند، مخالفت خود را با تقسیم زمانی و مکانی این مسجد شریف اعلام کرد.
غیرمسلمانان حق دخالت در امور مسجد الاقصی را ندارند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه مصری الدستور نوشت: "احمد الطیب" شیخ الازهر، در دیدار با محمود الهباش، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و ارتباطات اسلامی، ضمن تأکید بر مخالفت مرکز اسلامی الازهر با  تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، تصریح کرد: اجرای مراسم دینی غیرمسلمانان و حاکمیت آنان بر این مسجد هرگز جایز نیست.
 
در این دیدار موضوع حمایت الازهر از ملت فلسطین و مقدسات دینی شهر قدس به ویژه مسجدالاقصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
احمد الطیب گفت: الازهر همان‌طور که با دخالت غیرمسلمانان در اماکن اسلامی مخالف است، اجازه دخالت مسلمانان در امور معابد یهودیان و کلیسا‌های مسیحیان را نیز نمی‌‌دهد.
 
شیخ الازهر در ادامه عنوان کرد: الازهر درصدد ارسال دعوت‌نامه برای هیئت علمای ارشد الازهر است تا آنان را برای برگزاری نشستی فوری جهت صدور بیانیه مسلمانان درباره تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی دعوت کند.
 
همچنین الازهر از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، دولت‌های عربی و اسلامی و همه مؤسسات بین‌المللی خواست که مسئولیت خود را در برابر مسجدالاقصی و جلوگیری از هتک حرمت‌ این مکان مقدس به دست رژیم صهیونیستی به خوبی ایفا کنند.
 
محمود الهباش، مشاور رئیس دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی نیز از موضع الازهر در دفاع از ملت فلسطین و تلاش این مرکز برای حمایت از مسئله فلسطین تقدیر و تشکر کرد.
https://taghribnews.com/vdcg3t9xwak9zt4.rpra.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی