تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 221715
وزیر امور خارجه آمریکا:

ما هیچ مناسباتی با ایران در زمینه سوریه و یمن نداریم/ فشار مضاعف بر سوریه جنگ و نابودی بیشتری درپی خواهد داشت

وزیرامورخارجه آمریکا بدون اشاره به حمایت کشورش از تروریستها درسوریه و عراق مدعی شد ایران باید نقش سازنده ای برای صلح در سوریه ایفا و از دخالت دراین کشور پرهیز کند.
ما هیچ مناسباتی با ایران در زمینه سوریه و یمن نداریم/ فشار مضاعف بر سوریه جنگ و نابودی بیشتری درپی خواهد داشت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جان کری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اورینت تی وی متعلق به شورشیان سوری گفت: روند حل دیپلماتیک سوریه باید با رضایت دو طرف همراه باشد و این موضوعی است که روسیه و ایران با آن موافق هستند.

وی افزود: راه حل سیاسی در سوریه مستلزم موافقت ایران و روسیه و رژیم اسد با آن است. اگر نیاز به فشار مضاعف باشد بسیاری از کشورها آماده اعمال این فشار هستند اما معنای آن نابودی، مرگ و جنگ بیشتر خواهد بود.

جان کری درباره روابط آمریکا و ایران گفت: گمانه زنی های زیادی در این باره مطرح می شود. ما صریحا گفتیم توافقی با ایران درباره منطقه و درباره جنگ در سوریه و دیگر مسائل نبود، بلکه درباره تسلیحات هسته ای بود. ما مایلیم ایران مانند کشوری عادی رفتار کند و بخشی از جامعه بین الملل باشد و به قوانین و استاندارد های بین المللی عمل کند و معنای آن، توقف دخالت در امور کشورهای دیگر است.

وزیرامورخارجه آمریکا در پایان گفت: من مانند رئیس جمهور اوباما بسیار امیدوارم که در ماههای آینده ایران بتواند در مسیر گروه بین المللی حامی سوریه خود را ثابت کند و نیروی سازنده ای برای بازگرداندن صلح در سوریه و همچنین یمن باشد. ما از این مساله استقبال می کنیم اما در حال حاضر ما هیچ مناسباتی با ایران در این زمینه نداریم.
https://taghribnews.com/vdcfyyd0tw6d0ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی