>> روسیه تعویق برگزاری نشست سوری آستانه 3 را تکذیب کرد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 260217

روسیه تعویق برگزاری نشست سوری آستانه 3 را تکذیب کرد

وزارت دفاع روسیه که همراه وزارت خارجه این کشور نمایندگان خود را برای شرکت در نشست آستانه 3 با موضوع سوریه به پایتخت قزاقستان اعزام کرده اند، تعویق برگزاری آن را تکذیب و اعلام کرد: مذاکرات پیش بینی شده امروز (چهارشنبه) آغاز می شود.
روسیه تعویق برگزاری نشست سوری آستانه 3 را تکذیب کرد
به گزارش خبگرگزاری تقریب(تنا)، یک مقام وزارت دفاع روسیه گفت: مذاکرات دو روزه در چارچوب نشست آستانه 3 برپایه برنامه ریزی قبلی امروز شروع می شود و هیچ وقفه ای در روند مذاکرات رخ نداده است.

این مقام روس گفت: امروز دیدارهای دوجانبه در چارچوب نشست آستانه 3 برگزار می شود و فردا نیز اجلاسیه عمومی برگزار خواهد شد که تمام هیأت ها شرکت می کنند؛ وی افزود: این امکان وجود دارد که در نشست فردا سند نهایی تأیید شود.

روز گذشته رسانه های روسی اعلام کردند که با وجود برنامه ریزی قبلی برای آغاز مذاکرات آستانه 3 در پایتخت قزاقستان برای چهارشنبه در باره سوریه، تأخیر ورود هیات ترکیه و نمایندگان گروههای مسلح سبب تعویق یک روزه آن شد.

در این دیدار هم مانند دو دور قبلی، محور اصلی اجرای آتش بس فراگیر در سوریه و راهکارهای آن اعلام شده است؛ مطابق برنامه اعلام شده، هیأت اردن در این نشست حضور دارد و آمریکا هم مانند قبل به عنوان ناظر در مذاکرات سوری-سوری حضور می یابد.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز روز دوشنبه در مسکو گفت: نشست دو روزه آستانه 3 در پایتخت قزاقستان، در برگیرنده هدف گذاری های تهران، مسکو و آنکارا بانیان این مذاکرات است.

وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان وی نوشت: در نشست آستانه 3 هیأت های ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت سوریه و آن دسته از گروههای مسلح مخالف که معاهده آتش بس و مبارزه مشترک با داعش، جبهه النصره و گروههای تروریستی همراه آنها را امضا کرده اند، شرکت می کنند.

لاوروف خاطرنشان کرد که در نشست آتی آستانه استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه دعوت شده و نماینده آمریکا نیز به عنوان ناظر شرکت می کند.

وی یادآوری کرد: در دومین نشست آستانه که دو هفته پیش برگزار شد، فقط هیأت های روسیه، ایران و ترکیه شرکت داشتند و موضوع نیز هماهنگی نهایی ساز و کار کنترل برای توافق درباره آتش بس بود.

لاوروف افزود: این ساز و کار در اولین نشست آستانه با همکاری روسیه، ایران و ترکیه ایجاد شد و جامعه جهانی و سازمان ملل هم از آن استقبال کرد.

"حسین جابری انصاری" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه شامگاه سه شنبه با "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و رئیس هیات سوری شرکت کننده در اجلاس بین المللی آستانه در قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.

رایزنی و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات روند آستانه و دستور کار دور دوم این اجلاس بین المللی از مهمترین موضوعات مورد بحث این دیدار بود.

جابری انصاری دیروز نیز با لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، ملاقات کرد و دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سوریه، مراحل اجرایی آتش بس جاری در این کشور و اقدامات در دست پی گیری در مذاکرات آستانه رایزنی و تبادل نظر کردند.

 
https://taghribnews.com/vdcfyxd0ew6dv0a.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی