تاریخ انتشار۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 220112
تجمع علمای مسلمان لبنان؛

اقدام مشترک علمای حوزه علمیه نجف، قم، الازهر و عربستان برای مبارزه با تروریسم ضروریست

تجمع علمای مسلمان لبنان با متهم کردن سازمان‎های دینی عربستان درجنایت حمله به نمازجمعه شیعیان الاحساء، خواستار تشکیل کمیته مشترک درحوزه علمیه قم، نجف، الازهر و علمای عربستان برای مقابله با تروریسم شد.
اقدام مشترک علمای حوزه علمیه نجف، قم، الازهر و عربستان برای مبارزه با تروریسم ضروریست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تجمع علمای مسلمان لبنان جنایت تروریستی حمله به نمازجمعه شیعیان در الاحساء عربستان را به شدت محکوم کرد و افزود: اقدام جنایتکارانه تکفیری ها که نمازگزاران را در خانه خدا و در یکی از بزرگترین روزهای الهی مورد هدف قرار دادند نشان دهنده خروج این جماعت از دین و ارزش های انسانی است.
 
این تجمع افزود: جنایتکارانی که به این اقدام بزدلانه دست زدند از جانب سازمان های دینی مورد حمایت عربستان سعودی تحریک شده اند بنابراین دولت عربستان باید مواضع روشنی عیله این شیوه ها اتخاذ کند تا این روند تخریبکارانه در عربستان پایان یابد.
 
علمای مسلمان لبنان، بازداشت عاملان این جنایت را کافی ندانسته و تأکید کردند که اگر مدارس فتنه و شیوه های تکفیر بسته نشوند چنین جنایت هایی ادامه خواهد یافت.
 
 آنان ادامه دادند: علمای عربستان باید مواضع خود را به صورت علنی از این جنایتها و عاملان آن اعلام کنند و پاسخ دهند آیا این جنایت ها شرعا حرام است یا نه؟ و این جنایتکاران شهدا محسوب می شوند یا نه؟
 
تجمع علمای مسلمان با اشاره به اینکه سکوت درقبال این جنایتها مشارکت در آنها به شمار می آید، تصریح کرد:  حوزه های علمیه قم و نجف اشرف و علمای الازهر و عربستان باید وظیفه شرعی خود را در قبال این جنایتها انجام دهند و از آنها می خواهیم دورهم جمع شوند و مواضع مشترک اتخاذ کنند. این سازمان های اسلامی باید معاهده شرف اسلامی امضا کنند که در آن هرگونه تعرض به پیروان و مقدسات مذاهب حرام باشد و دیدگاه روشنی در قبال قتل و ذبح با استفاده از نام اسلام به عرصه ظهور برسانند.
 
در بخش پایانی این پیام آمده است: از ساکنان منطقه الاحساء می خواهیم در قبال این جنایت از حکمت استفاده کرده و در فتنه که این جنایتکاران برای آن برنامه ریزی می کنند، گرفتار نشوند.
 
https://taghribnews.com/vdcfyxd00w6d0ya.igiw.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی