تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 236214

درخواست بان کی مون از طرف های درگیر یمنی

تنا
با ادامه درگیری‌ها میان طرفین یمنی، دبیرکل سازمان ملل از طرفین خواست برای حل و فصل مسالمت‌آمیز این بحران از خود خویشتن‌داری نشان دهند.
درخواست بان کی مون از طرف های درگیر یمنی
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که برای دیدار با طرف‌های حاضر در مذاکرات وارد کویت شد، با حوثی‌ها و دولت مستعفی یمن نشستی مشترک داشت. بان در این دیدار از طرفین خواست توافق کنند و به درگیری‌ها پایان دهند.
این دیدار در حالی برگزار شد که به گفتۀ مقامات امنیتی و بهداشتی یمن، درگیری‌های نیروهای وفادار به دولت مستعفی این کشور با مبارزان جنبش انصارالله در 48 ساعت گذشته دست کم 55 کشته از هر دو طرف به جا گذاشته است.
مذاکرات صلح یمن تا کنون نتیجه‌ای در پی نداشته است، اما اسماعیل ولد شیخ، فرستادۀ ویژه سازمان ملل در امور یمن چندی پیش با ارائه یک نقشۀ راه در شورای امنیت سازمان ملل، از طرف‌های درگیر در این کشور خواست به جنگ پایان دهند.
 

در همین حال سخنگوی انصارالله با تاکید بر تلاش همه جانبه در ثمربخش بودن مذاکرات صلح یمن و دستیابی به ثبات و صلح در این کشور، گفت که این مذاکرات در چند قدمی دستیابی به راه حلی جامع قرار دارد. محمد عبدالسلام، طی نشستی که با حضور دبیرکل سازمان ملل و پشت درهای بسته برگزار شد، تصریح کرد: دستیابی به صلح در یمن خواسته مردم رنج کشیده این کشور است و ما نیز برای رسیدن به این صلح و ثبات بسیار مشتاق هستیم و از سازمان ملل در راستای رسالت انسانی خود می خواهیم تلاش های خود را در این زمینه افزایش دهد.
وی افزود: ما نسبت به این که گفت و گو تنها راه رسیدن به راه حل است ایمان داریم و پیش از مذاکرات کویت که از دو ماه پیش در جریان است، برای برگزاری نشست هایی در مسقط و ژنو حاضر شدیم تا در مسیر مشترکی گام برداریم.
عبدالسلام در ادامه گفت: با همکاری فرستاده سازمان ملل در امور یمن تلاش های مشترک بسیاری را برای برپایی مذاکراتی جامع با هدف پایان دادن به بحران یمن و از بین رفتن محاصره و تنگناهای اقتصادی صورت دادیم و بدنبال ورود به مرحله توافق سیاسی و مرحله انتقالی با حضور همه طرف های یمنی هستیم.


 
https://taghribnews.com/vdcfyvd0jw6dm0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی