تاریخ انتشار۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 165015

بی توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه های بین المللی

شورای حقوق بشر ملل متحد که در سال ۲۰۰۶ تاسیس گردید تا سال ۲۰۱۳ تعداد ۴۵ قطعنامه در محکومیت اسراییل صادر کرده است.
بی توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه های بین المللی
 در حالی كه با افزایش حجم جنایت های رژیم صهیونیستی ‏در غزه ‏، لزوم ورود جامعه جهانی و مشخصا شورای امنیت سازمان ملل متحد به این بحران بیش از پیش مطرح می شود ،‌بی مناسبت نیست نگاهی به موارد بی توجهی رژیم اسرائیل به قطعنامه های لازم الاجرای صادره از شورای امنیت علیه دولت اسراییل در طول دهه های گذشته (از سال ۱۹۴۸ تا کنون) بیندازیم.

رژیم صهیونیستی  ۸۷ فقره قطعنامه صادره از سوی شورای امنیت ملل متحد را که در خصوص حقوق ملت فلسطین صادر شده است، زیر پا گذاشته و دولت امریکا نیز که بخاطر بی توجهی به قطعنامه شورای امنیت از سوی رژیم بعثی عراق در زمان بوش پدر (حمله عراق به کویت) به آن کشور حمله نظامی نمود، ریاکارانه در قبال نقض دهها قطعنامه لازم الاجرای شورای امنیت توسط اسرائیل، سکوت اختیار کرده است.

لازم به یادآوری است که اولین قطعنامه شورا در سپتامبر سال ۱۹۴۸ بخاطر ترور کنت فولک برنادوت دیپلمات برجسته سوئدی و میانجی ملل متحد توسط تروریست های اسراییلی صادر شد.
شورای امنیت تاکنون فقط ۲۴ قطعنامه در محکومیت اسراییل به خاطر زیر پا گذاشتن قطعنامه های قبلی‏، بی توجهی به منشور ملل متحد و کنوانسیون ژنو، تروریسم بین الملل و سایر موارد مربوط به نقض حقوق بین الملل صادر نموده است.

متاسفانه به خاطر ماهیت غیر دموکراتیک شورای امنیت (بدلیل وجود حق وتو توسط ۵ قدرت جهانی) این شورا نتوانسته دولت یاغی اسراییل را وادار به تمکین به این قطعنامه ها نماید. برخلاف شورای امنیت، ساختار مجمع عمومی ملل متحد در تصویب قطعنامه ها، بر اساس آرا اکثریت کشور های عضو است و به همین خاطر تا کنون در ۱۳۱ قطعنامه مجمع رژیم صهیونیستی محکوم شده است.

شورای حقوق بشر ملل متحد که در سال ۲۰۰۶ تاسیس گردید تا سال ۲۰۱۳ تعداد ۴۵ قطعنامه در محکومیت اسراییل صادر کرده است.
این نیز یک طنز تلخ تاریخ معاصر است که رژیم اشغالگر اسراییل با این پرونده درخشان! هنوز نفس می کشد و مقامات این رژیم مانند روسای دیگر کشور ها مورد استقبال سران آمریکا و کشور های اروپایی قرار می گیرند و هیچ دادگاهی نتوانسته حکم جلب و دستگیری این جنایت کاران را صادر کند.

سید علاءالدین وحید غروی
https://taghribnews.com/vdcfytdytw6dvxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی