تاریخ انتشار۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 295912

معرفی کتاب «جهان اسلام؛ فرصت ها، چالش ها و رسالت ها»

نویسنده: ظفر بنگاش
کتاب «جهان اسلام؛ فرصت ها، چالش ها و رسالت ها» نوشته ظفر بنگاش رئیس موسسه اندیشه اسلامی کانادا، از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
معرفی کتاب «جهان اسلام؛ فرصت ها، چالش ها و رسالت ها»
ظفر بنگاش در این کتاب که مجموعه مقالات، گفتارها و گفتگوهای دو دهه اخیر وی است به بررسی وضعیت کنونی جهان اسلام و خصوصاً انقلاب اسلامی و نقشه های غرب پرداخته است. این در چهار بخش تنظیم و تدوین شده است: «سیره پیامبر(ص) و اندیشه سیاسی اسلام و امت اسلامی»، «انقلاب اسلامی و امام خمینی»، «جهان اسلام و کشورهای غربی، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها» و «کشورهای غربی، صهیونیست ها و جنایت‌هایشان».

عناوین مقالات و گفتارهای بخش اول: مفاهیم مربوط به رهبری و فرماندهی در اسلام، دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)، مطالعه تحلیلی در نامه‌ها و پیمان‌های رسول‌الله(ص)، تشکیل جامعه مسلمانان در مدینه از سوی پیامبر(ص)، باید الگوی جهان اسلام باشد و امت بی‌حسین(ع).

عناوین مقالات و گفتارهای بخش دوم: میراث سیاسی امام خمینی، امام خمینی ما را به هم نزدیک می‌کند، امام خمینی؛ شخصیتی چند بُعدی، امام خمینی و نظم جهانی عادلانه، امام خمینی رهبر اصول و اهداف، انقلاب ایران بی‌مانند و ممتاز در میان انقلاب‌های جهان، انقلاب اسلامی نظم کهن جهانی را در هم شکست، جهانی شدن اسلامی با جهانی شدن آمریکایی تفاوت بسیار دارد، موسوی در دام تبلیغات دروغین غرب افتاد؛ تحلیلی از انتخابات سال ۸۸ ایران، نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی بسیار به‌موقع منتشر شد.

عناوین مقالات و گفتارهای بخش سوم: ماهیت و نقش جنبش‌ نرم‌افزاری در بیداری اسلامی معاصر، فرقه‌گرایی سیاسی است نه دینی، فرقه‌گرایی؛ سلاح سیاسی پیچیده در عبارات دینی برای جدایی مسلمانان، ترس کشورهای غربی از تحولات خاورمیانه، نظم نوین جهانی با ظهور شرق اسلامی، آل سعود رو به سقوط، خاورمیانه حقیقی در برابر خاورمیانه‌ جعلی، نقش رسانه‌های غربی در گسترش «اسلام‌هراسی» پس از ۱۱ سپتامبر، مشکلات سیاسی و حقوقی مسلمانان در آمریکای شمالی، زوال آمریکا نزدیک است، رسانه‌های آمریکا شعار زده‌اند، ظرفیت انقلاب اسلامی در پاکستان، ایران و مصر؛ چرا نتیجه متفاوت است؟، انقلاب اسلامی: تنها راه حل، تضعیف و تجزیه عراق؛ نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی.
عناوین مقالات و گفتارهای بخش چهارم: جلوگیری از وحدت فلسطینیان و تداوم شهرک‌سازی؛ دلایل اصلی حمله صهیونیست‌ها، اسرائیل فعالان صلح طلب ترک را از فاصله نزدیک "اعدام" کرد، آمریکا کورکورانه از حملات اسرائیل به غزه حمایت می‌کند، دولت کانادا با ایدئولوژی نژادپرستانه صهیونیست‌ها هماهنگی دارد، معیارهای دوگانه غرب در باب آزادی و حقوق بشر.

«دکتر ظفر بنگاش» یکی از اندیشمندان برجسته اسلامی و از مدافعان انقلاب اسلامی در جهان است. وی مدیر موسسه اندیشه اسلامی معاصر (ICIT)،   معاون سابق موسسه اسلامی در لندن و سردبیر سابق مجله اخبار بین المللی اسلام است که هم اکنون رئیس یک جمعیت اسلامی در تورنتوی کاناداست. یکی از آثاری که وی قبلاً ـ در سال ۱۹۸۸ ـ منتشر کرده، کتاب «قتل عام مکه و آینده حرمین» است. «قدرت در چارچوب سیره» هم از جدیدترین آثار اوست.»

بنگاش، بعد از قیام امام خمینی(ره) در ایران و پیروزی انقلاب اسلامی به بررسی ابعاد شخصیتی این بزرگ مرد تاریخ اسلام پرداخت و با مطالعه آثار و تفکرهای ایشان، حمایت کامل از انقلاب و تحول عظیم مردم ایران را اعلام کرد. وی بیش از دو دهه سردبیر روزنامه کرسنت اینترنشنال (هلال بین‌المللی) بود که در کانادا منتشر می‌شود. این روزنامه یک نشریه خبری است که درباره حرکت‌های اسلامی جهان مانند فلسطین، کشمیر، فیلیپین، ایران، عراق، کشورهای اسلامی و اقلیت‌های مسلمان جهان و... اخبار، مقالات و گزارش‌هایی را منتشر می‌سازد. وی که به همراه مرحوم کلیم صدیقی (اندیشمند معروف و مسلمان انگلیسی)، مؤسسه مسلمانان لندن را بنیانگذاری کرده، دارای تألیفات متعددی است و درباره سیره پیامبر اسلام(ص)، انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های امام خمینی(ره) مقالاتی به رشته تحریر درآورده است. بنگاش به خاطر تأثیرگذاری و فعالیت‌های اسلامی و انقلابی خویش از سوی برخی کشورهای غربی، از جمله آمریکا، ممنوع‌الورود شده است.

کتاب «جهان اسلام؛ فرصت ها، چالش ها و رسالت ها» با تدوین یاسر عسگری در ۳۸۴ صفحه رنگی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۱۴۰۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف از این نویسنده پیش از این کتاب «انقلاب اسلامی ایران بزرگترین چالش آمریکا» را با ترجمه علی فتحعلی آشتیانی منتشر کرده است. تاکنون از جمله آثار اندیشمندان معاصر مسلمان کتابهای «میراث عظیم و امت خفته» و «جهان اسلام و خیزش آگاهی» (هر دو از دکتر مظفر اقبال) و «اسلام دین بیداری» (استاد محمد العاصی) منتشر شده است و به زودی کتابهایی از دکتر کلیم صدیقی و یوسف الخباز نیز منتشر می شود.


منبع: پایگاه خبری تحلیلی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی



 
https://taghribnews.com/vdcfytd00w6d11a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی