تاریخ انتشار۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۰
کد مطلب : 233118

دهها کشته مجروح در جدیدترین حمله تروریست ها به حلب/استعفای مذاکره کننده ارشد تروریست ها درسوریه

پنج شهروند در تازه ترین حمله خمپاره ای و موشکی تروریست ها به شهر حلب سوریه کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.
دهها کشته مجروح در جدیدترین حمله تروریست ها به حلب/استعفای مذاکره کننده ارشد تروریست ها درسوریه
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تروریست های مسلح شب گذشته، محله المیدان شهر حلب را با 12 خمپاره هدف قراردادند که در این جنایت چهار شهروند زخمی و یک منزل مسکونی تخریب شد؛ حمله موشکی تروریست ها به محله الراموسه حلب نیز دو کشته و 10 مجروح بر جای گذاشت.

در حمله موشکی تروریست ها به محله خیابان نیل نیز سه نفر زخمی شدند و یک زن نیز براثر اصابت گلوله تیربار تروریست ها به وی در محله آدونیس زخمی شد.دو شهروند نیز بر اثر برخورد یک خمپاره به محله السریان الجدیده در شمال غرب حلب کشته شدند و یک نفر دیگر مجروح شد.

یک منزل مسکونی در محله بستان الزهره حلب براثر برخورد موشک آتش گرفت و یک کودک زخمی شد؛ یک شهروند ساکن محله شیخ مقصود حلب نیز بر اثر شدت جراحت های ناشی از حمله روز شنبه تروریست ها به این محله جان خود را از دست داد.

شنبه گذشته نیز چهار نفر از جمله دو کودک در حمله خمپاره ای و موشکی تروریست ها به محله های بستان الپاشا، الجندول، شیخ مقصود، المیدان، حلب جدید و الاشرفیه کشته و 18 نفر زخمی شده بودند.

خبر دیگر اینکه "محمد علوش" مذاکره کننده ارشد تروریست های سوری موسوم به "گروه ریاض" از سمت خود استعفا کرد.

علوش که مذاکره کننده ارشد گروه مخالفان مسلح ریاض و مورد حمایت عربستان سعودی و نماینده گروه تروریستی جیش الاسلام است؛ علت استعفایش را عقیم ماندن مذاکرات صلح در سوریه زیر نظر سازمان ملل بیان کرد و افزود: این مذاکرات نتیجه ای برای انتقال سیاسی بدون بشار اسد نداشته است.

اظهارات علوش اذعان به ناتوانی مخالفان اسد و همپیمانان آنها در براندازی نظام سوریه و نیز اختلافات شدید در درون مخالفان سوری است.

اواخر فروردین ماه گذشته، علوش به عنوان نماینده گروه تروریستی "جیش الاسلام" در گفت وگوی مطبوعاتی مدعی شد که نظام سوریه در مورد انتقال قدرت سیاسی هیچ حق انتخابی ندارد بلکه مجبور است این انتقال را بپذیرد.

برخی گزارش های تأیید نشده نیز از تغییر"اسعد الزعبی" رئیس هیات مذاکره کننده مخالفان مسلح گروه ریاض خبر داده اند.
https://taghribnews.com/vdcfymd0cw6dmya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی