تاریخ انتشار۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴۸
کد مطلب : 154512
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

تسلط بر افکار جوانان مسلمان هدف غایی دشمنان است/فعالیت ۴۰۰ روحانی اهل سنت و اهل تشیع در مدارس کردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نسبت به نفوذ مظاهر فرهنگ غربی و دورشدن جوانان از مبانی دینی و اعتقادی هشدار داد.
تسلط بر افکار جوانان مسلمان هدف غایی دشمنان است/فعالیت ۴۰۰ روحانی اهل سنت و اهل تشیع در مدارس کردستان
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، روز یکشنبه کارگاه آموزشی مبلغان و ائمه جماعت مدارس دخترانه استان کردستان به میزبانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این کارگاه آموزشی به مبحث مخاطب شناسی و توجه روحانیون و ائمه جماعت مدارس در این خصوص پرداخت.

وی افزود: ابتکار و نوآوری در ارتباط نوجوانان و دانش‌آموزان در مبحث ترویج فریضه نماز از جمله اموری است که باید ائمه جماعت در مدارس مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام شاهرودی خاطر نشان کرد: مخاطب ‌شناسی و استفاده از روش ‌های کاربردی جذب دانش ‌آموزان برای اقامه نماز و فعالیت ‌های دینی مستلزم توجه به ویژگی ‌های زیست محیطی، ذهنی، عاطفی، روانی و خانوادگی دانش‌آموزان بوده و باید ائمه جماعات در مدارس این مهم را همواره مدنظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: تقلید از مظاهر غربی به تبدیل‌ شدن این مظاهر به عنوان یک ارزش در جامعه منجر می ‌شود.

حجت‌الاسلام شاهرودی نسبت به نفوذ مظاهر فرهنگ غربی در جامعه هشدار داد و افزود: باید با هوشیاری و بصیرت هرچه بیشتر در مقابل نفوذ این مظاهر منحط ایستادگی نماییم.

وی افزود: دشمنان با تمام توان رسانه‌ ای و تبلیغاتی خویش به دنبال تسلط بر افکار جوانان و نوجوانان مسلمان و بیگانه‌ کردن آنان از مبانی هویتی شان هستند لذا باید برای این مبحث برنامه‌ ریزی منسجمی صورت گیرد و از همه امکانات و نیروها به بهترین شکل بهره‌ گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در بخشی دیگر از سخنان خود به سیره والای بانو فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: باید مکارم اخلاقی و سیره ایشان همواره به عنوان الگویی برای همه مسلمانان و مؤمنان اعم از زنان و مردان مدنظر باشد.

"سالار عرفانی‌ نسب" مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این کارگاه آموزشی از حضور ۴۰۰ روحانی اهل سنت و اهل تشیع به عنوان ائمه جماعت در مدارس استان خبرداد.

سالار عرفانی‌ نسب افزود: با هماهنگی‌ های به عمل آمده با مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور شاهد حضور روحانیون اهل سنت و اهل تشیع طی چند سال اخیر در سطح مدارس استان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری نیز ۲۴۵ روحانی برادر و ۱۵۵ روحانی خواهر به عنوان ائمه جماعت در سطح مدارس استان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های آموزش و پرورش تربیت نسلی متدین و جوانانی با تربیت اسلامی و دینی است و این مهم را به عنوان مراتبی از حیات طیبه قلمداد می ‌کند.

حجت ‌الاسلام محرم‌علی فراشی مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: باید آثار و اهمیت نماز به دانش ‌آموزان منتقل شود و برجسته‌ کردن جشن تکلیف در بین دانش‌ آموزان و فراهم‌ کردن زمینه‌ های لازم برای تقویت فعالیت‌ های مرتبط با اقامه نماز از جمله اموری است که باید روحانیون شاغل در مدارس مدنظر داشته باشند.

وی از آمادگی همیشگی مرکز بزرگ اسلامی و مدرسان این مرکز برای برپایی کارگاه‌ های آموزشی و نشست ‌های تخصصی با محوریت مدارس و ترویج مبانی دینی در بین دانش ‌آموزان خبرداد و از برپایی این کارگاه آموزشی نیز به عنوان امری مهم در راستای ترویج فریضه نماز در بین جوانان یاد کرد.
https://taghribnews.com/vdcfyjdy0w6dtta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی