تاریخ انتشار۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : 268516
آیت الله اراکی در دیدار دبیرگروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام:

آمادگی مجمع جهانی تقریب برای برگزاری کنفرانس‏ های مشترک با گروه نگرش راهبردی روسیه

دبیرکل مجمع جهانی تقریب از آمادگی مجمع جهانی تقریب برای برگزاری کنفرانس‏ های مشترک با گروه نگرش راهبردی روسیه پیرامون چالش‏ها و راه حل‏های برون رفت از آنها، خبر داد.
آمادگی مجمع جهانی تقریب برای برگزاری کنفرانس‏ های مشترک با گروه نگرش راهبردی روسیه
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در گروزنی به سر می برد روز پنج شنبه با "وینیامین پاپوف" هماهنگ کننده و دبیرگروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام دیدار و گفت و گو کرد.
 
در دیدار این دیدار که دکتر منوچهر متکی معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب نیز حضور داشت، طرفین بر ضرورت همکاری های دو جانبه در زمینه‏های مختلف در جهت همبستگی جهان اسلام تأکید کردند.
 
آیت الله اراکی در ابتدای این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از دولت روسیه و شخص آقای پاپوف در برگزاری موفق کنفرانس روسیه و جهان اسلام از آمادگی مجمع جهانی تقریب برای برگزاری کنفرانس‏های مشترک با گروه نگرش راهبردی روسیه پیرامون چالش‏ها و راه حل‏های برون رفت از آنها، خبر داد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه ضمن تشکر از تلاش‏های طرف روسی در ایجاد فضای همکاری بین روسیه و جهان اسلام اعلام آمادگی مجمع تقریب در معرفی نمایندگانی جهت برنامه ریزی برای همکاری در زمینه پیشنهادات مطرح شده توسط طرف روسی را اعلام کرد و افزود: مهم این است که طرفین درمسیر صحیح و مشترکی قرار دارند و این کار را برای تعاملات سازنده هموار می گرداند.    
 
در ادامه این دیدار دکتر متکی معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه در جهان، نقش روسیه در این منطقه را از دیرباز به عنوان شریک راهبردی کشورهای اسلامی نقشی مهم و اثر گزار ارزیابی کرد و افزود: مدتی است حضور روسیه در منطقه به دنبال تحولاتی که در شوروی اتفاق افتاد قطع شده است، که متأسفانه بیشترین استفاده را از این عدم حضور آمریکایی ها بردند.
 
دکتر متکی در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکایی ها همواره به دنبال مونوپولوریزه کردن منطقه به سوی منافع خود در جهان بوده‏اند، گفت: دوازده سال پیش هنگام اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی، هنگامی که عوامل روسی در حال خارج کردن اسناد سفارت روسیه از محل سفارت خود در بغداد بودند، هواپیماهای آمریکایی علی رغم اطلاع قبلی تمام کامیون‏های حامل اسناد و تجهیزات سفارت روسیه در عراق را بمباران کردند و روسیه واکنش در خور شأنی به این تعدی آمریکاییها نشان نداد.
 
معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب با تمجدید از ایده برگزاری کنفرانس «جهان اسلام و روسیه» برگزاری این همایش‏ها را بستر مناسبی برای افزایش همکاری‏های مشترک منطقه‏ای دانست و افزود: دیدگاههای مشترکی که بین طرف ایرانی و روسی در مسائل مختلف بین المللی وجود دارد پشتوانه محکمی برای این اعلام آمادگی آیت الله اراکی در برگزاری برنامه‏های مشترک می باشد.
 
ایران اسلامی به پشتوانه تمدن درخشان خود همواره نقش اصلی را در تحولات جهان اسلام ایفا کرده است
"ونیامین پاپوف" هماهنگ کننده و دبیر گروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام، سپس با تشکر از آیت الله اراکی و دکتر متکی بابت سخنرانی‏های مهم و اثرگزار خود در کنفرانس روسیه و جهان اسلام از مجمع جهانی تقریب تقاضا کرد تا در معرفی این نشست در ایران و مجامع مرتبط با مجمع جهانی تقریب به گروه روسی کمک کند.
 
رئیس کنفرانس «جهان اسلام و روسیه» سپس با اشاره به تمدن درخشان ایران، این عقبه تمدنی را یک عامل مهم برای تأثیر در مناسبات جهانی توصیف کرد وگفت: همه ما خواهان عضویت ایران در سازمان همکاری‏های شانگهای هستیم.
 
این شخصیت برجسته روسی سپس با اشاره به اینکه آمریکا در عصر حاضر دچار یک بحران اساسی در جهات مختلف سیاسی و فرهنگی شده است، افزود: دیگر مفهوم تک قطبی شدن جهان توسط آمریکا و اروپا منسوخ شده و این مسئله مستلزم ضرورت همکاری‏های هر چه بیشتر ایران و روسیه شده است.
 
پاپوف ترویج عبارت «روسیه، ایران و جهان اسلام متحدان طبیبعی یکدیگر» را ضروری عنوان کرد و ضمن اعلام آمادگی خود و گروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام در برگزاری کنفرانس‏ها و برنامه‏ها مشترک با مجمع جهانی تقریب، گفت:  گروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام در صدد تهیه مستندی پیرامون جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تحولات جهان اسلام میباشد که از مجمع تقریب برای کمک در زمینه هماهنگی جهت دریافت مواد لازم برای ساخت این مستند دعوت به عمل می‏آورد.
 
رئیس کنفرانس «جهان اسلام و روسیه» سپس با اشاره به عزم گروه نگرش راهبردی جهت انتشار کتب و مقالات در موضوعات گوناگون به ویژه در زمینه مطالعات منطقه‏ای و بسترهای همکاری روسیه با جهان اسلام از مجمع جهانی تقریب جهت همکاری در این زمینه نیز دعوت به عمل آورد.
https://taghribnews.com/vdcfycd0vw6dvta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی