تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 199919

اولین اجلاس عمومی اتحادیه علمای مقاومت//کمیسیون "فلسطین و نقش اعراب و مسلمانان" برگزار شد

نشست کمیسیون " فلسطین و نقش اعراب و مسلمانان " صبح روز چهارشنبه به ریاست دکتر محمد حسن تبرائیان دستیار ارشد و نماینده ویژه دبیر کل مجمع جهانی تقریب و رئیس دبیر خانه اتحادیه علمای مقاومت در اولین اجلاس عمومی اتحادیه علمای مقاومت در بیروت برگزار شد.
اولین اجلاس عمومی اتحادیه علمای مقاومت//کمیسیون "فلسطین و نقش اعراب و مسلمانان" برگزار شد
به گزارش خبرنگار تقریب از بیروت، در ابتدای این نشست دکتر تبرائیان طی سخنانی با درود فراوان به روان پاک شهدای فلسطین و مقاومت اسلامی و تجلیل از مجاهدت های سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، با تأکید بر اینکه فلسطین و قدس شریف همواره از منظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی در صدر مسائل جهان اسلام قرار داشته است، ضمن تشریح مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین، مسجد الاقصی، قدس شریف و روز جهانی قدس، اشاره نمود: از عملکرد و سلوک برخی رژیم های عربی و اسلامی در عدم حمایت جدی از آرمان های فلسطین می توان دریافت که این رژیم های منحرف و مزدور آشکار یا پنهان، هم پیمان رژیم غاصب اسرائیل هستند و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دامنه راه امام خمینی(ره) پیشتاز و پرچم دار نبرد با باطل و مبارزه علیه استکبار، آمریکا و صهیونیسم هستند.

دبیر اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وحدت کلمه مسلمین در شرایط کنونی جهان اسلام برای مقابله با توطئه های استکبار و صهیونیسم و جنایت های گروه های تکفیری به ویژه داعش و نیز بر نقش علما و نخبگان در پیشبرد این هدف مهم تأکید نمود و در پایان طی ابیاتی به زبان عربی اظهار امیدواری کرد که آرزوی امام خمینی(ره) در برگزاری نماز جماعت در مسجد الاقصی توسط خلف صالح ایشان، ولی امر مسلمین امام خامنه ای تحقق یابد که این ابیات مورد تحسین حضار قرار گرفت.
 
در ادامه این نشست "شیخ خضر نورالدین" از لبنان مطالبی با موضوع "نقش جنبش های ملی و اسلامی" ارائه کرد و گفت: رژیم صهیونیستی فقط برای فلسطینی ها خطرناک نیست بلکه اسرائیل برای کل جهان اسلام خطر دارد.
 
وی افزود: هرچند فلسطینی ها بیشترین آسیب را از تشکیل رژیم صهیونیستی متحمل شده اند اما سایر کشور های اسلامی بویژه کشور های همسایه سرزمین های اشغالی نیز آسیب های زیادی از این مسئله دیده اند.
 
شیخ نورالدین با انتقاد از برخی رژیم های عربی و اسلامی، اظهار داشت: برخی رژیم های عربی و اسلامی فقط به دنبال منافع خودشان هستند و توجه چندانی به مسئله فلسطین ندارند.
 
وی با بیان اینکه باید به آگاه سازی امت اسلامی در قضیه فلسطین بپردازیم، اظهار داشت: هرکس از قضیه فلسطین دور شود خیانت کرده است.
 
در ادامه دکتر "حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علما مسلمین لبنان نیز به ایراد سخنانی پیرامون "نقش جوانان و اتحادیه های کارگری و مؤسسات مدنی" در آزاد سازی فلسطین پرداخت.
 
"دکتر کوثر البشراوی" از تونس نیز طی سخنانی با موضوع "نقش زن در قضیه فلسطین"، با انتقاد از شرایط کنونی جهان اسلام اظهار داشت: هیچ وقت امت اسلامی تا این اندازه درگیری و جنگ نداشته است.
 
دکتر البشروای در ادامه با انتقاد شدید از شبکه های ماهواره ای تفرقه انداز گفت: من پیشنهاد می کنم حداقل برای مدت پنج سال تمام شبکه های ماهواره ای دینی تعطیل شود قطعا همه مشکلات کنونی که پیرامون تفرقه در جهان اسلام وجود دارد از بین خواهد رفت.
 
وی افزود: بیشتر فتنه های موجود در جهان اسلام از سوی این شبکه های ماهواره ای صورت می گیرد.دکتر البشراوی در پایان تأکید کرد: تنها راه رهایی قدس و فلسطین اشغالی، مقاومت است.
 
الشیخ دکتر "احمد سامر قبانی" نیز با ارائه مطالبی با موضوع "نقش نخبگان و فرهیختگان و تأثیر آنها در قضیه فلسطین" با بیان اینکه مسئله قدس جدا از مسئله فلسطین نیست، اظهار داشت:  برخی تلاش می کنند که مسئله قدس را از قضیه فلسطین جدا کنند و به دنبال صلح با رژیم صهیونیستی هستند و این صلح بسیار خفت بار است.
 
وی نقش مقاومت را در مقابله با رژیم صهیونیستی بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: مقاومت بهتر از تن دادن   به ذلت است.
https://taghribnews.com/vdcfy1dy1w6d11a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی