تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 235701
سازمان ملل:

نیمی از مردم یمن گرسنه اند

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد، ساکنان 19 استان از 22 استان کشور یمن با گرسنگی روبرو هستند و هشدار داد که ادامه درگیری ها در این کشور به از هم پاشیدگی کامل آن منجر خواهد شد.
نیمی از مردم یمن گرسنه اند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، واحد ارزیابی امنیت غذایی سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل «فائو» در گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد از مردم یمن به ویژه در 19 استان این کشور از گرسنگی و عدم امنیت غذایی رنج می برند و 70 درصد از جمعیت این کشور برای تأمین نیازهای غذایی خود باید به سختی تلاش کنند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر 7 میلیون یمنی یا یک چهارم از جمعیت این کشور زیر سطح گرسنگی هستند و در چهارمین درجه از درجه گرسنگی از رده بندی های 5 گانه این نهاد قرار دارند و 7 میلیون و صد هزار نفر دیگر از آنان در مرحله بحرانی به سر می برند.

"جیمی مک گولدریک"مسؤول هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در یمن شرایط زیستی مردم این کشور را بدترین بحرانی که جهان تاکنون با آن روبرو بوده خواند و تأکید کرد که این بحران با ادامه درگیری ها و غفلت جهانی از رسیدگی به آن وخامت بیشتری پیدا خواهد کرد.

مقام مذکور کمبود سوخت و عدم دسترسی مردم به مشتقات اساسی غذایی به دلیل محدودیت های روبه افزایش وارداتی را از دلائل اصلی عدم امنیت غذایی در این کشور دانست و یاد آور شد که واردات مواد غذایی در ماه مارس امسال به پایین ترین میزان خود از ماه اکتبر سال گذشته تا کنون رسیده بود.

بر همین اساس منابع سوختی موجود در یمن در حال حاضر فقط 12 در صد از نیاز مردم و تأسیسات مختلف تولیدی را تأمین می کند و کمبود بذر و کود های کشاورزی تولید غلات را که معیشت بیش از 50 در صد از مردم این کشور به آن متکی است فلج کرده است.

در این گزارش گفته شده است که علاوه بر محدودیت ها و کمبود های موجود یورش ملخ ها به مزارع در ماه آوریل امسال نیز ضربات سنگینی بر تولیدات کشاورزی این کشور وارد آورده است.

"صلاح الحاج حسن" نماینده فائو در یمن هشدار داده است که ادامه درگیری ها، آوارگی ها و محدودیت دسترسی به مزارع واماکن ماهیگیری صدمات سنگین و غیر قابل جبرانی به کشاورزی یمن وارد کرده و اندوخته های حیاتی کشاورزان را با خطر نابودی مطلق روبرو کرده است.

سازمان یونیسف اعلام کرده است که هم اکنون بیش از3  میلیون کودک زیر 5 سال و مادران باردار یا شیرده این کشور برای نجات از سو تغذیه شدید به کمک های فوری نیازمندند.

"پورنیما کاشیاپ" مدیر محلی برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز گفته است که با توجه به سیال بودن شرایط و تازمانی که یک راه حل سیاسی برای بحران این کشور به دست نیامده است، در آینده بر شمار خانواده هایی که برای سیر کردن شکم خود و خانواده های خود ناگزیر از تقلاهای طاقت فرسا خواهند بود، افزوده خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdcfxtd0yw6dmea.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی