تاریخ انتشار۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 215406
ایندیپندنت:

جنون اسلام هراسی آمریکا را فرا گرفته است

روزنامه ایندیپندنت از بروز "جنون اسلام هراسی" در آمریکا ابراز نگرانی کرد.
جنون اسلام هراسی آمریکا را فرا گرفته است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از العالم، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در سرمقاله خود، با اشاره به بروز موج "اسلام هراسی" در آمریکا نوشت: شخصیتی که بتواند آمریکا را از این شرایط هیستریک بیرون بیاورد، وجود ندارد.
 
در سرمقاله ایندیپندنت آمده است: آمریکا، بر لبه پرتگاهِ "ترس غیرعقلانی از اسلام" است. پس از حملات ماه گذشته در پاریس و کالیفرنیا، حوادث ضد مسلمانان در آمریکا به شکل چشمگیری گسترش یافته است.
 
به نوشته این روزنامه، اوضاع در آمریکا، درمقایسه با سال 2001 بسیار تغییر کرده است. در آن زمان، پس از حملات 11 سپتامبر، جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا به دیدار یک مرکز اسلامی در واشنگتن رفت و درباره تبعیض نژادی ضد مسلمانان هشدارداد.
 
ایندیپندنت در ادامه نوشت: این درحالی است که دونالد ترامپ یکی از نامزدهای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در آتش نفرت از مسلمانان می دمد و جلوگیری از مهاجرت مسلمانان به آمریکا را درخواست می کند. یکی دیگر از نامزدهای جمهوری خواهان به نام کریس کریستی نیز که فرماندار ایالت نیوجرسی است، خواهان جلوگیری از مهاجرت همه پناه جویان سوری به آمریکاست.
 
به نوشته ایندیپندنت، مسلمانان در آمریکا، بیش از مسلمانان انگلیس و فرانسه، خود را باشرایط جامعه وفق داده اند و این در حالی است که جمعیت مسلمانان آمریکا، بسیار کمتر از مسلمانان اروپا است. آنها در کشوری زندگی می کنند که فرهنگِ آن، تا حد بسیار زیادی از درک اسلام و پیروان این دین، عاجز است.
 
ایندیپندنت در پایان سرمقاله خود تاکید کرد: آن چه ترامپ درک نمی کند، این است که دشمنی با مسلمانان و ترس از آن ها، بیش از هر چیز، به اهداف تندروها کمک می کند.
https://taghribnews.com/vdcfxtd0vw6dyja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی