تاریخ انتشار۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 284103
اندیشمند پاکستانی در گفتگو با تقریب:

چهره اصلی اسلام ؛ صلح و امنیت و انسانیت است/ تشیع انگلیسی بر خلاف وحدت و در مسیر تفرقه و اختلاف حرکت می کند

تنا – استان قم
باید ضمن حمایت همه جانبه از مردم مسلمان میانمار ناکارآمدی نهاد های بین المللی را که عَلَم حفاظت از حقوق بشر و صلح جهانی را بدست گرفته اند ولی در این مورد علیه جنایت گر اقدامی نمی کنند به دنیا نشان داد.
چهره اصلی اسلام ؛ صلح و امنیت و انسانیت است/ تشیع انگلیسی بر خلاف وحدت و در مسیر تفرقه و اختلاف حرکت می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین هادی حسین از طلاب پاکستانی است که مدیریت یک موسسه اسلامی مجازی را برعهده دارد .موسسه باب العلم که در فضای مجازی فعال است و هدفش آگاهی بخشی به مخاطبین است . ضمن آشنایی با اهداف این موسسه با وی در مورد کشتار مسلمانان بی گناه میانمار و... به گفتگو نشستیم که در ادامه خواهد آمد :
 
با توجه به اینکه شما مدیر موسسه مجازی باب العلم هستید لطفا کمی در مورد اهداف و رویکرد این موسسه توضیح بفرمایید؟
 
امروزه فضای مجازی، مکانی است که بسیاری از اشخاص به طور مستمر در آن فعالیت دارند و روزانه اطلاعات زیادی در این فضا رد و بدل می شود، ما هم سعی می کنیم ‌از این فرصت استفاده کنیم‌ و برای کسانیکه ارتباط با روحانی و یا یک مرکز اسلامی مقدور نیست ، معارف دین اسلام را در اختیار آنها گذاشته و آنها را با اسلام ناب محمدی آشنا کنیم .
 
ما در این موسسه مجازی (www.bcig.co) آموزش قرآن و معارف دینی داریم.  چون طبق روایات وظیفه سرپرست خانواده آشنا نمودن فرزندان با معارف قرآنی می باشد و التزام به قرآن ضامن سلامتی در انحراف ها و کج روی های فکری می باشد.چنانچه فرموده شده : اذا البست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن.

دوم اینکه در بعد بین المللی با استفاده از امکانات روز برای بهره رسانی بیشتر به کشورهایی که دسترسی به روحانی یا مبلغ ندارند و نیاز به فراگیری معارف داشته باشند خدمات رسانی می شود.
 
به نظر شما  کشورهای اسلامی  و علمای جهان اسلام هر کدام چه وظیفه ای در قبال مسلمان کشی در میانمار دارند ؟ جنابعالی چه راه هایی را برای متوقف ساختن این فاجعه پیشنهاد می کنید؟
 
از آنجایی که برای حل یک مشکل نباید یک مشکل بزرگتر آفرید قطعا دخالت های نظامی خلاف معاهدات بین المللی و مشکل آفرین خواهد بود. پس در رابطه با مسلمانان مظلوم میانمار طبق چارچوب قوانین بین المللی باید از راه قانونی وارد شد و آن دیپلماسی با کشور ها، نهاد ها و شخصیت های موثر بین المللی برای حل مشکلات مسلمانان برمه هست. و این نیازمند اجماع و همدلی همه کشورهای اسلامی است تا با محکوم کردن فجایع میانمار بار دیگر وحدت خود را به نمایش بگذارند .
 
البته باید از این فرصت برای ایجاد همبستگی اسلامی، اثبات مظلومیت اسلام و مسلمانان استفاده نمود . در واقع به خلاف آن چهره خشنی که از اسلام توسط کشورهای استکباری وغربی معرفی شده باید سعی شود چهره انسانی و عاطفی مسلمانان  معرفی  و تثبیت شود.
 
چهره خشن اسلامی  چهره واقعی اسلامی نیست بلکه مزدوران استکبار جهانی آن چهره را در دستیابی اهداف خود ترسیم نمودند و چهره اصلی اسلام ؛ صلح و امنیت و انسانیت هست.
 
 باید ضمن حمایت همه جانبه از مردم مسلمان میانمار  ناکارآمدی نهاد های بین المللی را که علم حفاظت از حقوق بشر و صلح جهانی را بدست گرفته اند ولی در این مورد علیه جنایت گر اقدامی نمی کنند به دنیا نشان داد .کشور های غربی که برای چند نفر در پاریس بلافاصله اعلام هم بستگی می کنند  اما با گذشت چندین روز از نسل کشی در میانمار همچنان فقط نظاره گر این فجایع هستند !!
 
 به نظر من کشور های اسلامی باید برای دفاع از خود و دستیابی و مطالبه حقوق خود همانند نهاد های رسمی بین المللی، نهادی موثر و واقعی تشکیل دهند تا در این مواقع به احقاق حق خود بپردازند .
 
همه علما و اندیشمندان اسلامی بر این نکته اتفاق نظر دارند که وحدت تنها نسخه شفابخش جهان اسلام است، اما گاهی تندروی هایی دیده می شود که مانع از تحقق وحدت عملی در جهان اسلام خواهد شد ، مقام معظم رهبری هم چندین بار از واژه شیعه انگلیسی استفاده نموده اند . به نظر شما چرا و چگونه باید به تبیین تشیع انگلیسی پرداخت ؟
 
اقدامات و اظهارات مقام معظم رهبری در ادامه تحصیل منویات امام راحل می باشد و آن هم حفظ وحدت امت اسلامی است. ما در قرآن نمونه داریم که پیامبر اکرم (ص) هم طبق نص قرآن مسجدی را که باعث تفرقه و اختلاف بین مسلمانان بود تخریب کردند با اینکه احداث مسجد ستایش شده و از کارهای ارزنده می باشد ، چون مسجد محل اجتماع و همبستگی بین اقشار هست ولی اگر مسجد این ماهیت را از دست بدهد و خلاف مقصد اصلی اداره شود باید تخریب شود.
 
تشیع انگلیسی هم بر خلاف وحدت و در مسیر تفرقه و اختلاف حرکت می کند؛ اگر بخواهیم به وحدت مکاتب و مذاهب و فرق اسلامی برسیم باید این عامل تفرقه را از بین ببریم یا آن را معرفی نماییم تا اینکه اقدامات آنان به حساب مکتب تشیع محسوب نشود. پس مشاهده می کنیم که اقدامات مقام معظم رهبری و هشدارهای ایشان در این زمینه در تحصیل وحدت و دستیابی به وحدت لازم و ضروری می باشد .
 
انجام مصاحبه : حسن باقری
 
https://taghribnews.com/vdcfxjd0mw6dcya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی